• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inte handla på kredit efter misslyckad autogiro dragning

Saraa

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 November 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Hej,
Har precis börjat använda mig av Qliro, är tyvärr spärrad av Klarna sedan flera år tillbaka eftersom en räkning gick till inkasso. Har därför försökt vara noggrann med Qliro nu. Två delbetalningar har jag hittills haft i november och december vilka jag gjort via deras app. Den i november fick jag i efterhand veta att autogiromedgivandet inte gått igenom. Den lilla summan fördes över på nästa faktura och i appen stod det att novemberfakturan inte var betalbar, dåsa. Därefter har jag kunnat handla. I december betalade jag skulden på förfallodatumet, har dubbelkollat att det dras, varit i kontakt med Qliro och det har det gjorts först idag. Och nu kan jag inte handla längre :/ Jag ringde de och då säger de att jag internt inte klarar kreditkontrollen längre. Någon som känner igen eller som bättre kan förklara förfarandet? Vi har typ bara Klarna och Qliro i Sverige. Vara blockad känns då oerhört frustrerande särskilt när jag i detta fallet gjort mitt. Har aldrig varit med om att betalningar via trustly på en app är så osmidiga.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 673
Poäng
4 477
Har de tagit en ny upplysning för att säkerställa din betalningsförmåga?
Om inte så låter det som att de utan upplysning bestämt att du inte klarar deras kreditkontroll. Kanske om du betalar några dagar innan förfallodatum de närmaste månaderna så kan det bli aktuellt med kredit igen?
 

Saraa

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 November 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Har de tagit en ny upplysning för att säkerställa din betalningsförmåga?
Om inte så låter det som att de utan upplysning bestämt att du inte klarar deras kreditkontroll. Kanske om du betalar några dagar innan förfallodatum de närmaste månaderna så kan det bli aktuellt med kredit igen?
Ja, kanske har de tagit en ny UC och att det är det det hänger på. Jag har dock inte fått något på Kivra. Men vad ser de på i UC’t - ens score? Jag har dubbelt så hög lön deklarerad nu. Jag har visserligen betalningsanmärkningar men de går ut i början på året. Det är så otydligt alltihopa.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 086
Mottagna reaktioner
6 673
Poäng
4 477
Ja, kanske har de tagit en ny UC och att det är det det hänger på. Jag har dock inte fått något på Kivra. Men vad ser de på i UC’t - ens score? Jag har dubbelt så hög lön deklarerad nu. Jag har visserligen betalningsanmärkningar men de går ut i början på året. Det är så otydligt alltihopa.
Och du hade anmärkningarna när du blev beviljad kredit?
 

Saraa

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 November 2022
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Och du hade anmärkningarna när du blev beviljad kredit?
Ja, inget har förändrats sedan november/december då jag först handlade förutom en högre deklarerad inkomst. Men de kanske inte har gjort en uc koll tidigare då jag handlat för mindre belopp. Har mailat deras kundombud och hoppas jag får ett tydligare besked då. Handlar det om ”sena” betalningar så hoppas jag att de kan korrigera det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp