Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Integritet - Kronofogden

Diskussion i 'Hjälp!' startad av ANG, 29 januari 2020.

1. ANG

ANG Aktiv medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    26
    Är det bara jag eller känner ni också att det är integritets kränkande att få brev från Kronofogden? Jag bor i en mindre ort, brevbärarna bor även dem i kommunen och man hälsar om man möts i butikerna Mm. Tycker såklart att det är pinsamt och kränkande att hen vet att man har "problem". Vet inte vilken typ av sekretess dem går under heller eller om det typ diskuteras med andra i hens omgivning. Typ xx får alltid massa kfm brev...
    Är det tvunget att printa den jäkla loggan på utsidan av kuvertet? Räcker väl med illamåendet man får när man öppnar posten...
    så klart hade det varit bättre att aldrig ens hamna i den situationen men nu när man väl har gjort det behöver det ju inte synas så tydligt. Ibland hamnar ju posten fel, man behöver be någon annan ta hand om posten osv...

Eller är det bara jag som är "känslig"?

2. Trias

Trias V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 657

Mottagna gillanden:
    720
    Trofépoäng:
    657
    Du har helt rätt. Jag fylls med så mycket negativa känslor när någonting från kfm dimper ner genom brevinkastet. Jag förstår inte heller varför den där loggan är nödvändig.

3. ANG

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    26
    Eller hur! Dem kunde spara på tryckkostnader och köra blanka kuvert så behöver inte ”alla” veta att ”Kalle” har ekonomiska bekymmer...
    Det är ju ingen liten logga heller...

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 257 Moderator

Mottagna gillanden:
    4 588
    Trofépoäng:
    3 257
    Fast att då kuvert från kf är ju inte samma som att man har ekonomiska problem, det kan ju vara att man ska ha betalt också, nästan lika många brev skickas om det.

Lize, Syrran och Bramserud gillar detta.
  5. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 597

Mottagna gillanden:
    4 375
    Trofépoäng:
    2 597
    Problemet med blanka kuvert är ju dessvärre att då kan dom inte returneras till avsändaren om inte personen som söks finns på adressen KF har...
    Bortsett från det, så håller jag dock med Er. Förnedringen jag kände av alla KF brev som damp ner genom mitt krampande brevinkast förra sommaren var fruktansvärt ! Så illa att jag vägrade lämna hemmet runt tiden som brevbäraren kom. För att inte nämna skräcken ja kände att brevbäraren av misstag lämnade min post till någon granne... Blev nästintill schizofren under den tiden... :(

Linnean, Tuff resa och Sillen gillar detta.
  6. ANG

Mottagna gillanden:
    9
    Trofépoäng:
    26
    Ok, Lasseman, tänkte jag inte ens på eftersom min egen första tanke såklart är SKULDER...

kimsan, känner som du, skulle vilja sitta som en hök på lådan och invänta brevbäraren...

A fy faan, att slippa få post från dem motiverar ju i alla fall mig att bli av med skiten!

Lize och Lasseman gillar detta.
  7. Kronofogden

Kronofogden V.I.P - Trofépoäng: 507

Mottagna gillanden:
    486
    Trofépoäng:
    507
    Jag får brev både om utbetalningar och betalningsförelägganden/utslag från KFM. Typiskt nog så finns inte loggan med på utbetalningsbreven.

ANG gillar detta.
  8. Syrran

Syrran V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 317

Mottagna gillanden:
    1 903
    Trofépoäng:
    1 317
    Precis har en kompis som får brev därifrån är inte själv hos KFM
    Men betalar en summa för att kunna få tillbaka något av ett lån personen gick i borgen för. Som tyvärr inte betalade.
    Min vän betalat beloppet men vill ha tillbaka något.
    Oj lite rörigt inlägg av mig.
    Men det jag vill komma fram till är att brev kan komma på KFM utan att man själv har skuld där utan har en fordran på någon annan.

ANG gillar detta.
  9. joolleroo

joolleroo Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
    Ja känner igen mig precis.. planerar när man kan lämna hemmet för jag kan inte me å se brevbäraren i ögonen.. pinsamt å skamset
    Vilket inte stämmer in på mig alls då jag gärna förr iaf hälsade och lämnade chokladkartong inför jul osv..

ANG gillar detta.
  10. Syrran

Syrran V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 317

Mottagna gillanden:
    1 903
    Trofépoäng:
    1 317
    Ja usch det är hemskt stor ångest varje gång:(
    Men det kan ju också vara att du själv inte har skulder.
    Däremot när det står inkasso på kuverten är det värre :(

Dela sidan