Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Intrum Justitia

Diskussion i 'Inkasso' startad av Mjau 74, 19 januari 2016.

1. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    365
    Trofépoäng:
    467
    Asså, arg så jag kokar! Jag hade en avbetalningsplan på en skuld hos Intrum, där tillkom en liten skuld från samma fodringsägare. Igår fick jag ett brev från Intrum där det står såhär; " Fastställd skuld. Du måste betala skulden omg och kan du inte det så kontakta oss direkt med ett förslag på avbetalningsplan. Annars riskerar du att ärendet överlämnas till kfm för utmätning. För att du ska undvika det måste vi ha in din betalning eller ditt förslag på avbetalningsplan senast den 160122". Fine tänkte jag och skicka ett mejl till dom om en ny avbetalningsplan. Fick svar från en handläggare idag;
    Hej

Vi kan inte godkänna någon avbetalningsplan i det här ärendet utan emotser fullbetalning om xxxx kr omgående.

Blev så arg så jag skickade iväg ett mejl och fråga hur i h***ete dom skulle ha det?! Kan dom göra såhär? Till råga på allt kan jag inte komma in på mina sidor på Intrum, usch så less man blir :-(

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 244
    Trofépoäng:
    1 027
    Man kan ju hoppas att handläggaren formulerat sig illa och att denne menar att det du föreslår inte dög, och att man därför ska ha fullbetalning per omgående.

Om det nu var flera gånger du fått skulder från fordringsägaren kan det ju vara så att fordringsägaren meddelat intrum att ingen avbetalningsplan får bevijlas..

3. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    365
    Trofépoäng:
    467
    Har haft en konversation med Intrum idag å får banne mig ingen vettig förklaring till varför de skickar ut brev om avbetalningsplan, som sen är helt omöjlig att få. Så nu ger jag upp :-(

4. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    551
    Trofépoäng:
    577
    tyvärr kan det stämma! Är i (nästan) samma sits.
    Gjorde en avbetalningsplan med Intrum för en skuld och de skrev att om det tillkommer ngn mer skuld från samma fordringsägare så sägs avbetalningsplanen upp och hela beloppet förfaller till betalning!

5. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    365
    Trofépoäng:
    467
    Det sa dom till mig också, det jag blir upprörd över är att dom skickar ut att jag ska komma med förslag på avbetalningsplan innan 22/1 annars går de till kfm.

6. F.d Sms lånaren.

F.d Sms lånaren. V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    137
    En fråga bara hur slutade detta för er som fick avbetalningen bruten,och sedan fick skicka in ett nytt förslag på en evt ny avbetalningsplan?

7. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    365
    Trofépoäng:
    467
    Mitt gick till kfm... Så nu har jag löneutmätning

8. Skogsmulle

Skogsmulle V.I.P

Mottagna gillanden:
    130
    Trofépoäng:
    307
    Lite nyfiken så här långt efter. Vilket bolag var skulden till från början som inte tillät att det kom fler skulder?

9. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    365
    Trofépoäng:
    467
    Minns tyvärr inte :-(

Skogsmulle gillar detta.

Dela sidan