• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Intrum och Avida Krediten

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Är det någon som har Avida Krediten hos Intrum och fått information om att annat inkassobolag tagit över skulden ? Fick information att så är fallet men de kunde inte säga vilket bolag och jag har inte fått något informations brev ännu .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Är det någon som har Avida Krediten hos Intrum och fått information om att annat inkassobolag tagit över skulden ? Fick information att så är fallet men de kunde inte säga vilket bolag och jag har inte fått något informations brev ännu .
Har inte Avida men hade en stor skuld som gick till Intrum och som sedan togs över av PRA Group Sverige. Tog dock ett bra tag innan den togs över minns jag.
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Det låter ju bra vet ju dock inte än vilket inkassobolag det blir men får se. Det blev avlutat hos Intrum sista november och inte hört något än från det nya. Intrum sa dock att det inte var någon fara inget som gick vidare eller så.
 

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Det låter ju bra vet ju dock inte än vilket inkassobolag det blir men får se. Det blev avlutat hos Intrum sista november och inte hört något än från det nya. Intrum sa dock att det inte var någon fara inget som gick vidare eller så.
Precis, det tog nästan 2 månader innan mitt gick vidare till PRA. Jag var också orolig, man ville verkligen inte att nånting skulle bli större än vad det redan var speciellt inte när man precis var påväg att få koll på ekonomin :) så länge du har dubbelkollat med dom om att inget går vidare så är allt cool och dom kommer att höra av sig!
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Ja men precis får väl avvakta och invänta eftersom Intrum lovade att allt var i sin ordning men känns sådär ändå men med dina svar känns det mycket bättre i alla fall .
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Ja men precis får väl avvakta och invänta eftersom Intrum lovade att allt var i sin ordning men känns sådär ändå men med dina svar känns det mycket bättre i alla fall .
Detta hände mig med igår.
Det jag är orolig över är att jag och Intrum hade kommit överens om min nuvarande betalningsplan sen 8-9 månader tillbaka för att jag sen i april får betala hela kapitalskulden och slippa räntan på över 100k. Nu blir jag orolig över att jag kommer få börja om på nytt, prata med flera olika, skicka nytt ackord etc…

Blir så trött på det här, varje gång man börjar känna att man har koll på skiten så händer något som drar tillbaka än.

Ska ringa dem idag vid 08:00 så får vi se vad dem säger.

Ska tillägga att i brevet fick jag 3 alternativ.

1. Betala hela skulden å 385 000 inom 8 dagar( yeah right)

2. Börja avbetala skulden med ett månadsbelopp jag själv föreslår. ( med andra ord 385 000 istället för ca 200 000 kapitalskuld som den landar på i april enligt överenskommelse med Intrum)

3. Kom med ett förslag då vi är öppna för en diskussion( med andra ord, börja om och lägga tid på något som jag redan gjort och krigat med i 2 år snart)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp