• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Intrum Sverige

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Vet ngn om de skickar påminnelse.?
eller går det till kronofogden direkt
Jag är sen med betalningen .och ja kommer inte kunna betala förrän ja får skatten.
Jag pratade me de ..men de sa att ja inte kan få anstånd.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

STacket

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Februari 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vet ngn om de skickar påminnelse.?
eller går det till kronofogden direkt
Jag är sen med betalningen .och ja kommer inte kunna betala förrän ja får skatten.
Jag pratade me de ..men de sa att ja inte kan få anstånd.

Jag har en räkning hos Intrum som ska betalas 31a. Har en avbetalningsplan, betalade in 2 första måanderna i tid, men de kunde inte flytta fram den något nu, jag frågade om det gick bra att betala EN dag försent, det var väldigt osäkert. Tycker det är riktigt dåligt faktiskt, klart de skulle kunna om de ville, men Intrum vill bara jävlas. Rekomenderar folkt inte att få sina räkningar dit.
 

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Jag har en räkning hos Intrum som ska betalas 31a. Har en avbetalningsplan, betalade in 2 första måanderna i tid, men de kunde inte flytta fram den något nu, jag frågade om det gick bra att betala EN dag försent, det var väldigt osäkert. Tycker det är riktigt dåligt faktiskt, klart de skulle kunna om de ville, men Intrum vill bara jävlas. Rekomenderar folkt inte att få sina rä
Känner samma, att de bara vill jävlas , jag hoppas inte de skickar iallafall. Vissa "hotar" ju med det , och sen skickar de inte iallafall .
 

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Om du missar en betalning av en faktura får du antingen en påminnelse eller ett inkassokrav av oss där vi uppmanar dig att betala. Tänk på att det kan tillkomma en påminnelseavgift eller inkassokostnad enligt lag i ditt ärende.
Står så på min sida

Det här lugnar lite iallafall.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Är lite som rysk roulette skulle jag säga. Ibland är dom snabba och ibland inte. Beror nog på vilken avdelning det är, hur stor skulden är och hur man skött avbetalningsplanen. Men ibland bryr dom sig inte, du kan ha skött avbetalningsplan väl men ändå har dom 0 förståelse.
Har dock upplevt att dom tidigast skickar vidare efter cirka 2 veckor.
 

Gina1234

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Januari 2017
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Är lite som rysk roulette skulle jag säga. Ibland är dom snabba och ibland inte. Beror nog på vilken avdelning det är, hur stor skulden är och hur man skött avbetalningsplanen. Men ibland bryr dom sig inte, du kan ha skött avbetalningsplan väl men ändå har dom 0 förståelse.
Har dock upplevt att dom tidigast skickar vidare efter cirka 2 veckor.
Jo precis. De sa att de inte beviljar anstånd , och att skulden kommer eventuellt gå till kronofogden.

Notera eventuellt.
 

Prizzi

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 April 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Intrum ringde mig och sa att avbetalningsplanen jag har med dem sedan 2019 inte kommer förnyas, då dom tjänar så dåligt på den, "icke lönsam" tror jag dom sa.
Okej den kommer inte förnyas, Fine, det som stör mig är att räntan som frystes kommer släppas på RETROAKTIVT sedan 2019...... är det Lagligt?

vi hade ett avtal, jag har skött mina betalningar och om dom väljer att inte förnya, varför inte bara öppna allt på Aktuellt belopp?
Detta borde ju ligga på deras sida, inte hos mig? :'(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp