Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Invändning innan beslut

Mummu

Kunnig medlem
Poäng: 52
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Om det blir invändning efter förslag till betalplan och innan beslut, vad händer då? Ska det dröja med beslut? Hur länge?
för min del ringde handläggare och dubbelkollade mina inkomstuppgifter (invändning var att jag har större inkomst än det stor i förslaget), men det fanns en föklarning som hl svarade till borgenär. Ska det gå till jurist nu? Eller handläggare kommer att ta beslut?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Meddelanden
1 099
Mottagna reaktioner
595
Poäng
597
När det gällande den omprövning jag fick emot mej så var det handläggaren som fattade beslut om avslag på den omprövningen. Så kanske samma sak om det är under inledande.

Mummu

Kunnig medlem
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Hoppas få beslut snarast, blir galen snart….

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 347
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
23 738
Mottagna reaktioner
11 504
Poäng
8 347
Der lämnas till någon av juristerna för beslut då.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
23 738
Mottagna reaktioner
11 504
Poäng
8 347
När det gällande den omprövning jag fick emot mej så var det handläggaren som fattade beslut om avslag på den omprövningen. Så kanske samma sak om det är under inledande.
Omprövning hanteras bara av juristerna så där blir det annorlunda. Dom behöver ju inte lämna över till sig själv

Mummu

Kunnig medlem
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Jahaa, läste jätte mycket här i forumet och hittade, att innan beslut blir det kronofogden aom tar beslut men efter beslut då blir det jurist. Då stämmer det inte.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
23 738
Mottagna reaktioner
11 504
Poäng
8 347
Jahaa, läste jätte mycket här i forumet och hittade, att innan beslut blir det kronofogden aom tar beslut men efter beslut då blir det jurist. Då stämmer det inte.
Nej. Efter beslut gör kfm ingenting utom att skicka överklagande till tingsrätten.

Mummu

Kunnig medlem
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Nej. Efter beslut gör kfm ingenting utom att skicka överklagande till tingsrätten.
Är det inte så att man får skriftligt invändningar och sen kan yttra sig? För min del ringde hl till mig bara och ställde några frågor angående min inkomst och frågade mig om hon får akicka den info till de. Går det till jurist ändå? Du verkar ha bra kollhur saker fungerar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp