• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämka med skuldsanering?

tivve

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!
Efter många försök har jag äntligen fått igenom skuldsanering!
Allt är klart, sista beslutet är klart & om 4år är jag äntligen skuldfri & kan börja om!

jag jobbar i dag som mekaniker, men har fått ett erbjudande, eller ja snarare en möjlighet att bli utlånad till huvudkontoret i Malmö (25mil bort) & sitta med ritningar & då även möjlighet senare om jag trivs & levererar bra att få bli tjänsteman.

Jag har noll intresse av att flytta ner dit på heltid, därav är det enda alternativet isåfall att veckopendla.. jag har hittat en jag kan vara inneboende hos, vi delar isåfall på hyra.

är detta något som kan ställa till de om jag ansöker om att jämka för dubbelt boende och hemresor?
Jag kommer i nuläget inte tjäna något extra på det här, men det ger ju mig möjlighet till bättre jobb i framtiden!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Det som kan hända är att det blir fel i siffrorna i jämkning i förhållande till det som sedan deklarerar. Innebär det en kvarskatt kan det bli problem att hantera.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Grattis till skuldsaneringen!

Jag skulle nog undvika det för att inte riskera en kvarskatt som sen inte ingår i skuldsaneringen , Blir tufft att betala av det samt betalplan tänker jag
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Det som kan hända är att det blir fel i siffrorna i jämkning i förhållande till det som sedan deklarerar. Innebär det en kvarskatt kan det bli problem att hantera.
Finns det någon risk att jämka med skuldsanering bortsett från restskatt tex att borgenär motsätter sig att man får ut mer ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Finns det någon risk att jämka med skuldsanering bortsett från restskatt tex att borgenär motsätter sig att man får ut mer ?
Eftersom man får ut precis samma i slutändan är det ju inte mycket att protestera emot.
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
857
Mottagna reaktioner
331
Poäng
497
Jag har skuldsanering och har sjutton mil till jobbet tur och retur och min handläggare rekommenderade mig att inte jämka och hon sa även att "vi rekommenderar att dom som pendlar och har sanering inte jämkar" för du kan få en sjuhelvetes bakskatt.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Jag har skuldsanering och har sjutton mil till jobbet tur och retur och min handläggare rekommenderade mig att inte jämka och hon sa även att "vi rekommenderar att dom som pendlar och har sanering inte jämkar" för du kan få en sjuhelvetes bakskatt.
Sant. Jag är klar i år så den restskatt landar i så fall på nästa år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp