• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämka på skatten - få mer pengar varje månad?

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Har funderingar på att ansöka om jämkning på skatten.
Har loggat in på skatteverket och börjat, men jag är osäker på vad jag behöver fylla i?
Hur vet ni som gjort det vad ni fyller i?
Vad jag kommer tjäna resten av året kan jag räkna ut , men allt annat?

Behöver jag kontakta min arbetsgivare / löneavdelningen, eller sköter skatteverket allt?

Är det någon vänlig själ som har möjlighet att slänga ihop en guide på dagisnivå så man förstår ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Kan hjälpa dig :) har själv jämkat två gånger nu :) skickat pm !
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Förlåt att jag snor tråden lite, men går också i funderingarna att jämka. :oops:
När man fyller i inkomster ska man ju även fylla i kommande inkomster för resterande månader av året. Hur gör man om man har oregelbunden inkomst? (Olika lön varje månad beroende på OB-tillägg).
Ska man räkna med CSN lån och bidrag?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Förlåt att jag snor tråden lite, men går också i funderingarna att jämka. :oops:
När man fyller i inkomster ska man ju även fylla i kommande inkomster för resterande månader av året. Hur gör man om man har oregelbunden inkomst? (Olika lön varje månad beroende på OB-tillägg).
Ska man räkna med CSN lån och bidrag?

Skulle ringa skatteverket för rådgivning de har bra support. Men kan tänka mig att inkomst man inte skattar för inte ska vara med, för det handlar om en lägre skatt ska dras från utbetalningarna, så bör endast gälla lön.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Förlåt att jag snor tråden lite, men går också i funderingarna att jämka. :oops:
När man fyller i inkomster ska man ju även fylla i kommande inkomster för resterande månader av året. Hur gör man om man har oregelbunden inkomst? (Olika lön varje månad beroende på OB-tillägg).
Ska man räkna med CSN lån och bidrag?

Du ska uppskatta din lön inkl alla tillägg som tex ob eller övertid.
Du ska inte räkna med csn
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp