Lånforum.se rekommenderar

1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämförelsetjänst för lån
4. Klara lån - Jämför lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Cecilia

Viktig medlem
Poäng: 206
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
75
Poäng
206
Ja det är nog ganska så enkelt , dom kan vilja se dina lån för dina räntor . Jag har aldrig behövt visa det ! Det ska komma genom kivira
Tusen tack det funkade med skattejämkning fick den beviljad direkt på måndagmorgon och lönekontoret har redan lagt in det så det kommer i september bli mer i lön varje månad, så bra, tusen tack !

Cecilia

Viktig medlem
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
75
Poäng
206
Måste säga att det gick fort och smidigt att få skattejämkningen beviljad skickade in den i söndags blev beviljad i måndags och skickade skattejämkningen till lönekontoret i måndags och fick till svar att de lagt in den i lönesystemet.
Det känns bra. Så jag får ca 6000 kr mer varje månad nu fram till december. Tack för tipset

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 267
Meddelanden
4 114
Mottagna reaktioner
1 666
Poäng
1 267
Måste säga att det gick fort och smidigt att få skattejämkningen beviljad skickade in den i söndags blev beviljad i måndags och skickade skattejämkningen till lönekontoret i måndags och fick till svar att de lagt in den i lönesystemet.
Det känns bra. Så jag får ca 6000 kr mer varje månad nu fram till december. Tack för tipset
Kanon :) blev det 0 % ?

Cecilia

Viktig medlem
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
75
Poäng
206
Kanon :) blev det 0 % ?
Nej jag får ca 6000 kr mer i månaden, dock tog jag nog i lite i underkant vad det gäller underskott men hellre det än för mycket. Det känns i alla fall som en bra början. Och jag tror ändå jag kommer att få lite tillbaks i vår. Förresten behöver man göra nåt speciellt sen när man deklararerar i vår i samband med jämkning ? Men tack det känns som en rätt väg tillbaks

Brorsan

V.I.P
Poäng: 437
Meddelanden
420
Mottagna reaktioner
257
Poäng
437
Nej jag får ca 6000 kr mer i månaden, dock tog jag nog i lite i underkant vad det gäller underskott men hellre det än för mycket. Det känns i alla fall som en bra början. Och jag tror ändå jag kommer att få lite tillbaks i vår. Förresten behöver man göra nåt speciellt sen när man deklararerar i vår i samband med jämkning ? Men tack det känns som en rätt väg tillbaks
Inget speciellt som görs vid deklarationen. Enda skillnaden vid deklaration är att du kommer ha lägre summa på raden för inbetald skatt.

Marrrr

Aktiv medlem
Poäng: 26
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Skickade in ansökan förra veckan i fredags. Ringde ett privat nummer på lördagen vid 13-tiden som jag missade. Brukar Skatteverket ringa dolt?

Marrrr

Aktiv medlem
Poäng: 26
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Tack för guiden! Fick mitt beslut idag. Skall betala noll skatt i November och December. Skönt!

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Meddelanden
1 826
Mottagna reaktioner
746
Poäng
707
Några snabba frågor:
1. Under merparten av nästa år kommer jag gå ned i arbetstid för att ha möjligheten att minimera våran sons tid på förskolan. Uppger jag min grundinkomst eller den faktiska beräknade inkomsten när jag ansöker om jämkning för 2022?
2. Ska jag ange barnbidraget som en inkomst?

Tacksam för svar!

chew312

Kunnig medlem
Poäng: 146
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
33
Poäng
146
När får man svar för jämkning 2022. Skickade in början oktober men ej hört något ännu

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp