• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag lyckades!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Jag har inte Krypto och jag kommer aldrig att ha det heller men tror faktiskt du underskattar det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bosse Bagaren

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
29 Oktober 2015
Meddelanden
96
Mottagna reaktioner
55
Poäng
167
Då vet du inte riktigt vad crypto är för något, det du beskriver är hur man påverka aktierkurser, crypto funkar inte riktigt så.
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Skulle aldrig lägga en enda krona på en krypto valuta. Jag kunde inte fatta det tidigare att varför är det så mycket snack om bitcoins men sedan efter massor med funderingar och logiska ekonomiska läxor man lärde in k skolan och i det vardagliga liv, kan jag säga att bitcoin kommer att konka snart.
varför det är så mycket snack om det är för att folk som själva har bitcoin vill att värdet på deras valuta går upp och det försöker de göra med alla deras marknadsföringar och reklam överallt och det går upp bara när mer och mer folk investerar i det och när priset träffar höjden så säljer de sina egna och bli av med sina egna bitcoins och också vinna pengar när de säljer det med högre kurs.
Den nya köpare får börda på sig tills den hittar någon annan köpare och så fortsätter det.
köp aldrig dessa krypto valutor! De är inte riktiga och man kan förlora mycket pengar på det ushh
Det är ren spekulation som driver kurserna, mest efterfrågan. Antal bitcoins är begränsad och det är det som ger vis säkerhet. Folk satsar enorma summor pengar i konst och deras värde, för det mesta, ökar med tiden. Det är samma sak med bitcoins. Dem existerar, tro mig eller inte, och deras antal kan bli max 210 tusen block och varje block har 50 bitcoins. Folk spekulerar i deras värde och du kan ha rätt att man kan förlora mycket pengar men åt andra sidan man kan också vina pengar. Därför så stora svängningar i bitcoins värde. När Teslas grundare och ägare, Musk, satsade 1.5 billion dollarn i bitcoins då drev han kurserna uppåt. Tycker själv att han är riktigt smart kille och vet vad han gör. Bitcoins värde är i skrivande stund cirka 54 tussen dollar. Om det blir finansiell kris ,som många tror på av olika anledningar, då bitcoins värde kommer att öka ännu mer. Dollarn kommer att få stryk och pga detta Musk spekullerar och köper bitcoins. Framtiden kan ge oss svar om det var ett bra val eller inte, men som sagt, han är en smart kille och jag skulle ta ryggen på honom om jag hade råd att spekulera i bitcoinsvärde.
 
Senast ändrad:

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Framtiden kommer ge oss svar? Han sålde ju vidare sina bitcoins. Nu är en annan person som föll offer och fastnat med de coins. Det kommer en dag när folk kommer att inse att det är en värdelös investering och ingen framtid och efterfrågan på dessa dör.
Det finns en anledning till varför warren buffet, billgates och andra billionärer inte skaffa dessa och ny tycker att ni kan framtiden och marknaden bättre än dem, ok
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Kan ju aldrig säga att bitcoins var fel så mkt som det ökat! Folk har ju gjort super pengar.på det och klart att förr eller senare slutar det som med allt men hittills har det ju varit strålande för dem som haft
 

Medlem4311

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
20 Oktober 2018
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Hej ja ni , nu har ja fått bort alla krediter från kreddy, endast bolån, otroligt gött,, hur går det för alla er? håller ni till en bra buffert eller åker kreditkortet fram=?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det är ren spekulation som driver kurserna, mest efterfrågan. Antal bitcoins är begränsad och det är det som ger vis säkerhet. Folk satsar enorma summor pengar i konst och deras värde, för det mesta, ökar med tiden. Det är samma sak med bitcoins. Dem existerar, tro mig eller inte, och deras antal kan bli max 210 tusen block och varje block har 50 bitcoins. Folk spekulerar i deras värde och du kan ha rätt att man kan förlora mycket pengar men åt andra sidan man kan också vina pengar. Därför så stora svängningar i bitcoins värde. När Teslas grundare och ägare, Musk, satsade 1.5 billion dollarn i bitcoins då drev han kurserna uppåt. Tycker själv att han är riktigt smart kille och vet vad han gör. Bitcoins värde är i skrivande stund cirka 54 tussen dollar. Om det blir finansiell kris ,som många tror på av olika anledningar, då bitcoins värde kommer att öka ännu mer. Dollarn kommer att få stryk och pga detta Musk spekullerar och köper bitcoins. Framtiden kan ge oss svar om det var ett bra val eller inte, men som sagt, han är en smart kille och jag skulle ta ryggen på honom om jag hade råd att spekulera i bitcoinsvärde.
Öh, Musk bestämde precis att sluta ta emot bitcoins som betalmedel... det säger ju allt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp