Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Jag mår så bra!

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av Miafiapia, 31 juli 2019.

1. Miafiapia

Miafiapia Aktiv medlem - Trofépoäng: 126

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    126
    För några månader sedan bestämde jag att det fick vara nog. Massa smålån, inkasso, påminnelse, räntor som åt upp alla mina pengar. Jag var inne i karusellen, ta lån för att överleva månaden. Jag chansade och sökte samlingslån genom två låneförmedlare samtidigt eftersom att jag kände att jag inte kunde ansöka för högt hos ett pga dålig UC, Zmarta och Lendo var de jag sökte hos. Fick lån genom båda ställerna. Jag valde då att sätta mig ner och verkligen tänka igenom min ekonomi, mina mål, mina lån och utgifter. Har betalat in extremt mycket pengar till olika bolag. Bara känslan att maila, be om total summa, betala in och sedan be dem avsluta kontot/krediten. En del av de lånade pengarna valde jag att fördela på ett sparande för att aldrig hamna i denna situation igen. Här sitter jag nu, har betalat alla räkningar, har pengar till mat, bensin och levnadskostnader för hela månaden och 60 000:- på sparandet. Min nya ekonomi innebär att jag kan betala mina nya lån varje månad, mina räkningar, mat, nöjen och annat plus lägga undan pengar varje månad. Jag har pengar om det kommer en oväntad utgift, jag har inte ont i magen när posten kommer, ingen som jagar mig på telefon, sms eller mail. Jag känner mig fri, tacksam och har lärt mig en läxa för livet.

Lize, Kman, Lånforum.se och 9 andra gillar detta.
  2. Lippe

Lippe V.I.P - Trofépoäng: 307

Mottagna gillanden:
    146
    Trofépoäng:
    307
    Härligt, bra jobbat! Vilka fick du lån hos? Dina förutsättningar?

Passa på att spärra dig överallt nu, så du aldrig trillar tillbaks hos skitbolagen :)

3. Miafiapia

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    126
    Jag fick lån hos Satander och Bluestep, mina förutsättningar var att jag har en bra lön men mycket förfrågningar, många krediter och lån registrerade och lågt omdöme hos uc. Har dock aldrig haft något som gått till kronofogden. Har alltid varit duktig på att få avbetalningsplaner både hos bolag och inkasso. När det kommer till lånebolag så är mitt tips att de allt som oftast kan ge avbetalningsplan eller skjuta fram inbetalningen trots att de i början låter hårda och nekar.

Kimsan72 gillar detta.
  4. Markus

Markus V.I.P - Trofépoäng: 247

Mottagna gillanden:
    98
    Trofépoäng:
    247
    Vad hade du för UC risk och antal ff? :)

5. Miafiapia

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    126
    Risk 10,3 % förfrågningar 5 stycken på 7 månader.

IHope och Markus gillar detta.
  6. 2pac

2pac V.I.P - Trofépoäng: 337

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    337
    Inkomst vs Blanco?

7. Larsson67

Larsson67 Aktiv medlem - Trofépoäng: 36

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Grattis! Rätt väg att gå.

8. Andersse

Andersse Kunnig medlem - Trofépoäng: 157

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    157
    Visst är det stor skillnad i maj tog jag samlingslån och löste allt skräp. Brevlådan är väldigt tom numera inga påminnelser etc. Inga telefon samtal om sen betalning osv. Man får ett klart bättre liv och kan unna sig mera och spara.

IHope och Kman gillar detta.
  9. Miafiapia

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    126
    Verkligen! Det är helt fantastiskt att slippa ångesten och stressen. Känns nästan konstigt. Att veta att man inte behöver låna till att leva eller till att betala räkningar och oförutsedda utgifter.

Kman gillar detta.

Dela sidan