• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Så kom dagen då jag insåg att jag måste släppa allt, gjort allt, frågat om avbetalningsplaner försökt samla i samlingslån för att få ner kostnaden, men med 1,3 MSEK i skulder går det inte längre.
Tyvärr arbetar jag inom ekonomi, och då ryker nog mitt jobb vid en löneutmätning. Så vore bättre för mig att få skuldsanering, men det är svårt att få tydligen.
Jag mår dåligt och känner mig värdelös, har hamnat här pga sjukdom och dödsfall inom familj och annat tragiskt och så detta.
Trivs på mitt jobb och lär ju inte få något nytt inom ekonomi om jag blir av med detta. Jag orkar inte mer kanske bättre att att inte leva istället.
Ska ringa en skuld och budgetrådgivare idag men enligt facket kan man bli uppsagd pga löneutmätning. Det trodde inte jag. Men skyddet man har via facket är inte stort idag. Har alltid skött mig och skött mitt jobb.
Jag undrar hur lång tid det tar att komma till kronofogden om man släpper skulderna nu ? SKa försöka mig på avbetalningsplan igen osv, för att förhala ärendet lite.
Skuldsanering är det svårt att få ?
Jag mår inte så bra idag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Så kom dagen då jag insåg att jag måste släppa allt, gjort allt, frågat om avbetalningsplaner försökt samla i samlingslån för att få ner kostnaden, men med 1,3 MSEK i skulder går det inte längre.
Tyvärr arbetar jag inom ekonomi, och då ryker nog mitt jobb vid en löneutmätning. Så vore bättre för mig att få skuldsanering, men det är svårt att få tydligen.
Jag mår dåligt och känner mig värdelös, har hamnat här pga sjukdom och dödsfall inom familj och annat tragiskt och så detta.
Trivs på mitt jobb och lär ju inte få något nytt inom ekonomi om jag blir av med detta. Jag orkar inte mer kanske bättre att att inte leva istället.
Ska ringa en skuld och budgetrådgivare idag men enligt facket kan man bli uppsagd pga löneutmätning. Det trodde inte jag. Men skyddet man har via facket är inte stort idag. Har alltid skött mig och skött mitt jobb.
Jag undrar hur lång tid det tar att komma till kronofogden om man släpper skulderna nu ? SKa försöka mig på avbetalningsplan igen osv, för att förhala ärendet lite.
Skuldsanering är det svårt att få ?
Jag mår inte så bra idag
Oj jag förstår precis hur du känner . Aldrig hört att man kan bli av med jobbet pga löneutmätning ,det låter inte rimligt men ska låta det vara osagt pga mina bristande kunskaper inom det området.Någon annan här kommer nog kunna svar på tiden vad gäller processen då jag som du inte hamnar hos Kronofogden än . Men jag vill kommentera din känsla skav att du ens går i tankarna om att inte leva . Prata med din familj el andra nära och kära om hur du könner . Du kommer må
Bättre då och få tankarna på rätt bana . Livet är alltid värt att leva ! Kom i håg det ! Så
Länge man är frisk finns alltid möjligheter . Det kommer ljuspunkter löngre fram igen för dig och för många andra av oss . Det är min bestämda uppfattning . Kampen om ett bättre liv får aldrig upphöra .
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Oj jag förstår precis hur du känner . Aldrig hört att man kan bli av med jobbet pga löneutmätning ,det låter inte rimligt men ska låta det vara osagt pga mina bristande kunskaper inom det området.Någon annan här kommer nog kunna svar på tiden vad gäller processen då jag som du inte hamnar hos Kronofogden än . Men jag vill kommentera din känsla skav att du ens går i tankarna om att inte leva . Prata med din familj el andra nära och kära om hur du könner . Du kommer må
Bättre då och få tankarna på rätt bana . Livet är alltid värt att leva ! Kom i håg det ! Så
Länge man är frisk finns alltid möjligheter . Det kommer ljuspunkter löngre fram igen för dig och för många andra av oss . Det är min bestämda uppfattning . Kampen om ett bättre liv får aldrig upphöra .
Tack dottern är den som mår sämst och mår så dåligt av att se henne må dåligt. Och hon är rädd och frågar mycket och man vet så lite själv. Ja det är många tankar och lite svar.
Men hoppas jag kan få något svar från budget och skuldrådgivare idag och ska även ringa kronofogden själv och fråga lite. Men har redan pratat hur jag känner för familj men tror inte någon förstår riktigt. Extra jobbigt att se ens barn må dåligt
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Oj jag förstår precis hur du känner . Aldrig hört att man kan bli av med jobbet pga löneutmätning ,det låter inte rimligt men ska låta det vara osagt pga mina bristande kunskaper inom det området.Någon annan här kommer nog kunna svar på tiden vad gäller processen då jag som du inte hamnar hos Kronofogden än . Men jag vill kommentera din känsla skav att du ens går i tankarna om att inte leva . Prata med din familj el andra nära och kära om hur du könner . Du kommer må
Bättre då och få tankarna på rätt bana . Livet är alltid värt att leva ! Kom i håg det ! Så
Länge man är frisk finns alltid möjligheter . Det kommer ljuspunkter löngre fram igen för dig och för många andra av oss . Det är min bestämda uppfattning . Kampen om ett bättre liv får aldrig upphöra .
Inte alltid man får stöd från sin familj heller
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Vilken typ av ekonomiarbete har du? Jobbar du på ett skyddsklassat företag?
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Är det någon som vet hur lång tid det tar om man släpper skulderna tills det hamnar hos kronofogden ? Och om det är svårt att få beviljat skuldsanering. Ska försöka få till betalfria månader eller nån avbetalningsplan kanske jag kan förhala det hela lite. Jag vill hellre ha skuldsanering än löneutmätning,
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Oj jag förstår precis hur du känner . Aldrig hört att man kan bli av med jobbet pga löneutmätning ,det låter inte rimligt men ska låta det vara osagt pga mina bristande kunskaper inom det området.Någon annan här kommer nog kunna svar på tiden vad gäller processen då jag som du inte hamnar hos Kronofogden än . Men jag vill kommentera din känsla skav att du ens går i tankarna om att inte leva . Prata med din familj el andra nära och kära om hur du könner . Du kommer må
Bättre då och få tankarna på rätt bana . Livet är alltid värt att leva ! Kom i håg det ! Så
Länge man är frisk finns alltid möjligheter . Det kommer ljuspunkter löngre fram igen för dig och för många andra av oss . Det är min bestämda uppfattning . Kampen om ett bättre liv får aldrig upphöra .
Tack för fina ord
 

En av er

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
860
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Är det någon som vet hur lång tid det tar om man släpper skulderna tills det hamnar hos kronofogden ? Och om det är svårt att få beviljat skuldsanering. Ska försöka få till betalfria månader eller nån avbetalningsplan kanske jag kan förhala det hela lite. Jag vill hellre ha skuldsanering än löneutmätning,
Fick du inte samlingslån, inte ens med medsökande?
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
948
Mottagna reaktioner
750
Poäng
657
Fick du inte samlingslån, inte ens med medsökande?
har inte ens försökt det kommer inte att rädda situationen med ännu ett samlingslån, skuldberget är för stort och jag vill inte riskera att medsökande hamnar hos kronofogden också. Det är inte en lösning. Har försökt att betala av genom att ta samlingslån, men att ta lån på lån hjälper ej, har försökt med betalningsfria månader, osv men det finns inget mer jag kan göra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp