• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Jag tror jag lyckades? Men behöver info, Advisa

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Med hjärtat I halsgropen slängde jag iväg en ansökan om samlingslån på advisa och fick otroligt nog ett erbjudande från remember, har dock ingen erfarenhet av dom, vad vill dom ha för kompletteringar eller brukar det gå smidigt utan massa ”trams” ? Står det I erbjudandet om dom vill ha kompletteringar eller är det något jag får veta efteråt ?

tacksam för hjälp och snabba svar då jag måste godkänna det idag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Mackan88

Gäst
Poäng: 0
Hej

Grattis!
Jag har bara bra erfarenheter, inga lösenkrav när jag sökte.

vad hade du för förutsättningar och vad fick du för erbjudande?
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Hej

Grattis!
Jag har bara bra erfarenheter, inga lösenkrav när jag sökte.

vad hade du för förutsättningar och vad fick du för erbjudande?

Tack men jag ropar inte hej än, har varit sjukskriven ett tag (Dock tillbaka nu helt)och vill dom se lön så har jag en lön blandat med försäkringskassan.. 50%jobb 50%FK. Vet inte hur dom ställer sig till det

12,2 uc risk
449 uc score
309.000k
5ff
505k lån/krediter/blanco
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Jag sökte för några veckor sen och fick erbjudande från Remember. De krävde då lönespec för 3 månader och jag har för mig det framgick först i mailet jag fick efter jag valt deras erbjudande. (Osäker om det framgick direkt i erbjudandet eller i mailet efteråt). I detta fall blev det nekat pga sämre lön i december (var sjuk då). Men jag har ganska låg inkomst pga studier, så det var nog därför med.
Hoppas det går bra för dig!
 
M

Mackan88

Gäst
Poäng: 0
Tack men jag ropar inte hej än, har varit sjukskriven ett tag (Dock tillbaka nu helt)och vill dom se lön så har jag en lön blandat med försäkringskassan.. 50%jobb 50%FK. Vet inte hur dom ställer sig till det

12,2 uc risk
449 uc score
309.000k
5ff
505k lån/krediter/blanco


Det är inte alltid de begär det! Du får se, annars kanske du kan förklara till handläggaren.

hur mycket fick du och till vilken ränta?
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Just ja erbjuden 350k på 15år med 13,91 I ränta månadsavgift 4446.-
Kass ränta men bra mkt bättre än hur jag har det nu.

har tänkt städa till min uc och lösa lite runt omkring utanför och senare ta ett nytt ihopbakslån. Målet är att ha två större lån med så bra ränta som möjligt.
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Det är inte alltid de begär det! Du får se, annars kanske du kan förklara till handläggaren.

hur mycket fick du och till vilken ränta?
Skrev ovan vad jag blev erbjuden glömde få med det I mitt andra inlägg

ok så jag gick vidare och signerade och det stod att allt var klart.. hade också fått ett Mail om att lånet betalas ut inom x antal dagar. Såg dock erbjudandet om remembers kreditkort där det står ”Ja, jag önskar att ansöka om ett re:member flex kreditkort baserat på de uppgifter jag angett och EnterCard har hämtat i samband med min låneansökan.” Innebär det att det inte tas en ny ansökan I det sambandet? För det hade varit kanon då jag försökte få ett större lån än det jag fick
 

Solros

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag sökte för några veckor sen och fick erbjudande från Remember. De krävde då lönespec för 3 månader och jag har för mig det framgick först i mailet jag fick efter jag valt deras erbjudande. (Osäker om det framgick direkt i erbjudandet eller i mailet efteråt). I detta fall blev det nekat pga sämre lön i december (var sjuk då). Men jag har ganska låg inkomst pga studier, så det var nog därför med.
Hoppas det går bra för dig!

ja det var bara att tuta och köra för min del, accepterade förslaget och signerade och fick nyss ett sms att det var färdigbehandlat och beviljat, jag hoppas inget ställer till det nu men känns ju som jag borde kunna andas ut?
Och vad tråkigt att höra, hur mkt sökte du? Har din situation löst sig?
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
ja det var bara att tuta och köra för min del, accepterade förslaget och signerade och fick nyss ett sms att det var färdigbehandlat och beviljat, jag hoppas inget ställer till det nu men känns ju som jag borde kunna andas ut?
Och vad tråkigt att höra, hur mkt sökte du? Har din situation löst sig?
Wow, grattis, då kan du nog pusta ut!! :D

Fick erbjudande om 150000 kr. Det har tyvärr inte löst sig, så jag kämpar på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp