Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Jag Vågade Vara Ärlig & Det Blev Min Räddning

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av Tjugotvåan, 27 april 2016.

1. Tjugotvåan

Tjugotvåan Ny medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Trofépoäng:
    36
    I september förra året skrev jag mitt första och enda inlägg här på Lånforum, den finns under "Hjälp". Rubriken för den heter "Rädd Att Gå Under", jag hade tänkt ge er en liten uppdatering sen den tråden och var jag har hamnat idag.

Det visade sig att mina skulder låg på en total summa på cirka 50 000 kronor och inte de ynka 15-16 000 kronor jag trodde då. Jag släppte mina skulder till KF som jag fick tips om samt började söka jobb som en galning.

Jag insåg att jag inte kommer att lösa den här stormen själv och gjorde det jag var mest rädd för: berättade för min familj. De blev oerhört besvikna och arga men ställde upp för mig och betalade av några av de mest akuta skulderna. De manade även på mig att ringa alla jag var skyldiga pengar igen och be om avbetalningsplaner. Jag ringde alla jag hade tagit lån av och lyckades få avbetalning på alla!

IDAG:

Jag har tre stora skulder kvar att betala bort, två av dem blir jag klar med nästa månad. Den sista är på 10 000 kronor och den kommer jag bli klar med i december. Fick ett bakslag idag om ett fjärde lån jag glömt bort som idag ligger på 6 000 kronor från KF men ringde de jag var skyldig och kunde flytta det till nästa månad, tacksam som få.

Idag har jag även lyckats få ett jobb och nästa månad kommer min första riktiga lön och den kommer att lösa av de flesta av mina skulder. Kämpade och slet och lyckades tillslut landa jobbet, det bästa är inte att jag fått en inkomst utan att jag faktiskt trivs jättebra där.

Även om jag i dagsläget inte är helt skuldfri så har jag idag inget skuldsaldo hos KF, alla mina skulder har avbetalningsplaner och jag har blivit mer ekonomisk i mitt tänkande. Jag har slutat helt med att ta lån (kan ändå inte), viktigast att jag tagit ett stort kliv ifrån allt det där och lärt mig min läxa. Om allt går som det gör idag lär jag bli skuldfri innan året är slut, kanske till hösten redan om jag har tur.

Det som räddade mig var att jag tillslut vågade vara ärlig med min sits, det satt oerhört långt inne och det var nästan inte förens jag blev tvingad till att berätta som jag gjorde det. Det var jobbiga veckor men det var jag tvungen att acceptera.
    Det andra som räddade mig var mina drömmar, min stora dröm är att flytta utomlands. Jag kommer att börja spara och kommer att fokusera på att åka nästa år (bor hemma så har den lyckliga turen att slippa hyra och andra stora utgifter utan bara mina skulder). Jag vet att jag kommer att lyckas och denna jobbiga erfarenhet kommer att förbli en livslång läxa.

Mitt TIPS är att våga ta tag i dina skulder innan du knäcks, för oavsett om du har flera hundratusen i skulder eller bara några få så går det alltid att lösa; det krävs bara tålamod, tid, envishet, mod och kämparglöd. Jag trodde att jag skulle gå under men tog istället mig själv i kragen och försökte att samarbeta med alla inblandade.

Ni är alla värda ett bra liv, ni är modiga för att ni vågar stå upp för saker ni inte är stolta över. Stor lycka till er alla! :)

Myra, Lampa, Nystart och 6 andra gillar detta.
  2. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    760
    Trofépoäng:
    687
    Jag håller helt med dej. Ett stort grattis och bra gjort! :)

3. Magda

Magda Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    36
    Härlig berättelse och kraft för många här att ta tag i sina liv!
    Lycka till på dina äventyr! :):)

4. Nystart

Nystart V.I.P

Mottagna gillanden:
    353
    Trofépoäng:
    477
    Bra jobbat! Va kul! Lycka till med dina planer. Tack för uppmuntran

5. Zippi

Zippi V.I.P

Mottagna gillanden:
    152