• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kämpa eller ”ge upp”

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag funderar starkt på att ”ge upp” dvs släppa allt pga har ingen energi alls kvar att försöka pussla ihop allt varje månad och leva med en orimlig stress i kroppen. Jag skulle kanske kunna kämpa ett tag till men vet inte hur jag ska få energi. Ex har vi i hushållet över 60000kr netto per månad men det räcker ändå inte fullt ut pga många avbetalningsplaner med högt belopp. Många av de blir avbetalda närmaste 6-12 månaderna men kräver evigt pusslande. Hur hade ni gjort? Min hjärna har slutat orka tänka överhuvudtaget. Glad att jag klarar av mitt krävande jobb.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Jättesvårt att säga. Jag har ju gjort mig till forumets främsta förespråkare för att inte släppa men om nöden kräver så finns det inga val.

Kan du inte berätta mer? Du säger att ni har 60.000 netto varje månad. Vad har ni för skulder ni betalar på per månad? Vad ligger hyran och dylikt på?
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Hur i hela friden kan man inte klara sig på 60,000 netto EFTER skatt?? , i mina öron låter det inte klokt!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Hur i hela friden kan man inte klara sig på 60,000 netto EFTER skatt?? , i mina öron låter det inte klokt!

Vad är det som är konstigt med det? Jag och tjejen hade 80.000 och fick släppa hennes skulder till KFM som jag skapade.
Varför tror du att det är så vanligt att miljonärer och till och med miljadärer hamnar i skiten ekonomiskt?
Allt handlar ju för fasiken om intäkter kontra utgifter - Om jag tjänar 5 miljoner i månaden är det INGENTING om jag har räkningar för 6 miljoner

Jag har sällan räkningar under 40-50K.
Hyra+Försäkring+El+Mobiler+Internet+Transportkort+Övrigt = 15.000
Räntor,Blancolån,Krediter,kontokort och skit man dragit på sig genom åren.=30-55k...
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jättesvårt att säga. Jag har ju gjort mig till forumets främsta förespråkare för att inte släppa men om nöden kräver så finns det inga val.

Kan du inte berätta mer? Du säger att ni har 60.000 netto varje månad. Vad har ni för skulder ni betalar på per månad? Vad ligger hyran och dylikt på?

Jag förstår också den aspekten därav svårt. Hur hämtar man kraft, och ork att pussla med alla fordringsägare? Fasta kostnader inkl CSN ca 15000 (dvs hyra, el, telefon). Ca 35000 i olika betalplaner och lånekostnader/kreditkort. Väldigt höga belopp på många planer som ej går att få ner. Och då inte allt kan betalas varje månad så samlas det på och vissa månader måste man betala ikapp.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Om du är ikapp helt om 6-12 månader så kommer du ju absolut, ABSOLUT fixa det...
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Inga möjligheter till samlingslån eller andra lösningar därav lite låst läge.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Ring CSN till att börja med? Dom har alltid varit fair mot mig. Något du kan sälja i hemmet? Någon i hemmet som kan ta extraknäck denna korta period?
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ring CSN till att börja med? Dom har alltid varit fair mot mig. Något du kan sälja i hemmet? Någon i hemmet som kan ta extraknäck denna korta period?

De har hjälpt sååå mycket hittills! Har tyvärr inget av värde vad jag kan se, kanske enstaka hundring osv, visst många bäckar små. Jag önskar att extraknäck vore ett alternativ. Alltid jobbat mycket och hårt men i kombo med ekonomiska bekymmer som orsakar hälsoproblem och krävande jobb så är jag mycket nära väggen. Det skrämmer mig mest för då tappar man kontrollen totalt och ekonomin spårar ur.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp