• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Köpa bil med Volvo finans

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Hej!
Läst lite här på forumet och sett lite inlägg om att det ska vara möjligt att köpa bil med Volvo finans, trots sämre förutsättningar.

Tror ni man har möjlighet att köpa något runt 200-250k med mina förutsättningar?
Jag har givetvis pengar till 20% handpenning.

Tacksam för era svar och synpunkter och vore även bra om man får svar från någon som köpt bil med Volvo finans eller fått erbjudande att göra det, trots dåliga förutsättningar.

Mina förutsättningar är följande.

Deklareradinkomst 443k.
Uc 14.3%
0 förfrågningar.
8 betalningsanmärkningar från Radiotjänst som jag fick vid en rörig separation.
Inga lån eller krediter.
Inget skuldsaldo.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Jag har inget bra svar på din fråga, men det låter som att vi är i ungefär samma sits. Jag har också åtta anmärkningar, men de är nog lite äldre än dina för jag har bara sex kvar från Radiotjänst. 6,1 % i UC-risk.

Skulle du få för dig att pröva lyckan hos en Volvohandlare så skriv gärna hur det gick. Jag hoppas att jag inte behöver byta bil än på ett tag, men man vet aldrig när det kan bli aktuellt, så det skulle vara intressant att veta vad man har för möjligheter.
 
Senast ändrad:

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Självklart skriver jag här om det blir så att jag hör med en Volvohandlare, men funderar först på att kolla vilka möjligheter jag har till privatleasing på BMW och Volkswagen.

Ja något skiljer ju mellan oss då du har lägre UC, men min har inte ändrats på länge av någon outgrundlig anledning.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Självklart skriver jag här om det blir så att jag hör med en Volvohandlare, men funderar först på att kolla vilka möjligheter jag har till privatleasing på BMW och Volkswagen.

Ja något skiljer ju mellan oss då du har lägre UC, men min har inte ändrats på länge av någon outgrundlig anledning.

Det är nog mest att dina synder är nyare. Jag tjänar lite mer än du, men när jag hade åtta anmärkningar från Radiotjänst (och två andra) så låg jag på 18 %. Jag vet inte om det är någon sorts magisk gräns när nyaste anmärkningen fyller ett och ett halvt år och man är halvvägs till att inte ha några anmärkningar alls, men i mitt fall så sjönk min UC-risk rejält ned till 6,1 ungefär samtidigt som det inträffade.
 

HC8000

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 April 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Det är nog mest att dina synder är nyare. Jag tjänar lite mer än du, men när jag hade åtta anmärkningar från Radiotjänst (och två andra) så låg jag på 18 %. Jag vet inte om det är någon sorts magisk gräns när nyaste anmärkningen fyller ett och ett halvt år och man är halvvägs till att inte ha några anmärkningar alls, men i mitt fall så sjönk min UC-risk rejält ned till 6,1 ungefär samtidigt som det inträffade.

Mina senaste synder är från -16 så dom är ca 2år gamla.

Trodde det skulle bli skillnad när jag inte hade några förfrågningar kvar, men det hände inget med min UC.
Men det är bara att vänta ”plötsligt händer det”
Har det helt ok nu, men behöver lösa en bättre bil pga jobbet, därför jag försöker kolla om man har några möjligheter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp