Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Köpa hus under skuldsanering

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Bekymrad, 1 maj 2018.

1. Bekymrad

Bekymrad V.I.P

Mottagna gillanden:
    235
    Trofépoäng:
    387
    Jag undrar om någon vet när man ska skicka in om omprövning vid köp av hus /bostadsrätt under pågående skuldsanering? Min man har köpt en bostadsrätt som vi kommer ha tillgång till i juni. Det kommer bli längre resväg till jobbet för oss båda men boende kostnaden i stort sett den samma. Han står som ensam ägare på lån och hus såklart men ändå måste jag ju skicka in om omprövnig. Ska man bo in sig någon månad först för att få en så sann bild som möjligt eller gå efter de kalkyler vi har? Kommer dom ta hänsyn att det blir mer resor? Har tänkt söka jobb där vi flyttar men det kanske dröjer innan jag får något och stå utan jobb är ju inget alternativ. Tacksam för tankar och funderingar, men om någon vet säkert vore det ju ännu bättre. Ska kontakta min kontakt på Skusan men vill höra lite från er också.

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Jag skulle begära omprövning.

Nej stå utan jobb är nog dåligt alternativ, i alla fall om man flyttat och pga nya avståndet inte ville jobba kvar.. kan tro att en del borgenärer skulle begära att skuldsaneringen skulle upphävas då.

3. Bekymrad

Bekymrad V.I.P

Mottagna gillanden:
    235
    Trofépoäng:
    387
    Ja ompröva har jag tänkt. Frågan var när. Innan flytt eller efter vi bott någon månad. Vi skulle klara att pendla på det avtal som gäller nu men det skulle bli tight. Samtidigt är jag så tacksam för den här chansen att bli skuldfri så det skulle få gå. Flytten är inte helt frivillig. Där vi bor nu är väldigt otryggt då det är privat och dom ska sälja, och hyra/köpa något där vi bor har vi inte råd med just nu. 12000 i hyra eller 2 miljoner minst för ett hus Så det är också anledningar till att vi flyttar. Ska kontakta min handläggare idag och höra.

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Om du bor inen hyresrätt gör det inget om fastigheten byter ägare, hyresrätten består

5. Bekymrad

Bekymrad V.I.P

Mottagna gillanden:
    235
    Trofépoäng:
    387
    Jag hyr privat. Ägaren bor på undervåningen och vi övervåningen. Flera anledningar till flytten, frågan var om jag ska ompröva före eller efter flytt men mailat och väntar på svar.

Dela sidan