Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Körde en Lendo på 370k..

Diskussion i 'Större lån' startad av TourettesGuy, 12 juli 2018.

1. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    257
    ..å fick direkt många erbjudanden. Har en pågående bolåneansökan hos en storbank men dom har inte hört av sej på ca 2v och har redan tagit UC så va fan.
    Skulle som sagt behöva 370 och fick 370 av Remember utan krav men 16% ränta, ca 5000kr/mån. Men sneglar lite på Resurs oxå som erbjöd 300 till 8% ca 3000kr/mån fast med massa lösenkrav och rädd att det börjar strula och mindre summa dessutom. Kanske är värt att ta Remember och stå ut ett år men färre blanco än om jag tog Resurs. Får ju avsevärt lägre månkostnad även med Remember. Hoppas Forex hör av sej snart..avvaktar några tim. De andra har erbjudit runt 100-150 bara, Marginalen, Avida, Santander mf...
    Min UC score steg fr 5,1 till 6,8 vid Lendo ansökan.
    Glömde min fråga..hur är Resurs resp Remember att ha å göra med? Nån som är strulig el plötsligt nekar?

Last edited: 12 juli 2018
  2. Lea31

Lea31 V.I.P

Mottagna gillanden:
    120
    Trofépoäng:
    287
    Haft båda, resursbank var super smidiga, hade dock en personlig kontakt med ngn i telefon då de erbjöd mig högre lån än det jag sökte på för att baka in allt, antog detta och det vad inga konstigheter. Smidiga, skönt med betalningsfri månad som erbjuds då och då.

Remember funkade också smärtfritt men satan så otrevliga de är om man har kontakt med deras kundtjänst.
    Var sen med en betalning på 1dag! Och skrev in till dom för att ville säga att det var betalt, får tillsvar att ”har du betalningssvårigherer så kontakta oss direkt på 08xxxxx. ” läste med andra ord inte ens igenom mitt Mail.

Så resursbank till å föredra enligt min mening.
    Och de där 70.000kr du ej får via resurs kostar de verkligen mer än 2000kr i månaden?

Vad hade du för förutsättningar i övrigt?

TourettesGuy gillar detta.
  3. Ahmed84

Ahmed84 V.I.P

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    146
    Får man fråga
    Vilken inkomst och hur många ff hade du??

TourettesGuy gillar detta.
  4. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    257
    480k i inkomst (2016)
    Underskott 75000(2016)
    450 blanco inkl 65 i kreditkort
    6 ff varav 3 senaste är fr storbanker om bolån som inte påverkade betyget alls konstigt nog.
    Rädd å vänta tills 2017 skatteuppgifter syns nu i aug då underskottet är enormt fast fortf nästan 500k i inkomst.
    Dom där 70 för 2000/mån extra skulle göra gott mot Credigo, Nano och Monetti jag har oxå..sånna där dyra som kostar runt 3000/mån styck just nu.
    Behåller mitt Ikano lån oxå som har human ränta på 7% då man slipper lösenkrav fr Remember. Tror min score stiger kraftigt sen i sept om jag får bort stora kreditkortet och förfrågningarna försvinner förutom fr storbankerna å denna fr Lendo. Och vid denna tid nästa år bara ett blanco fr Remember och Ikanolånet som jag ska försöka få ner lkte extra under tiden. Men kan ju hända mkt under ett år... Tror det är en bra plan. Dom här kvartalslånen och BN lån+kreditkort är värst..nästan hela lönen går dit nu. :O

Ahmed84 och Lånat gillar detta.
  5. Ahmed84

Ahmed84 V.I.P

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    146
    Har SEB erbjudit dig någonting?

6. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    291
    Trofépoäng:
    456
    Resurs kommer väl strula dvs neka om du uppger snabblån som ska lösas, är det ens ett alternativ då? Uppgav du i ansökan att du skulle samla lån för 370K.

7. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    257
    Japp, hela beloppet till samla.. Skulle inte uppge smslånen då men verkar som Remember är mer passande för mej utan krav på lösen, ser att ingen har krav utom just Resurs. Konsumentkredit erbjöd 250 nu oxå dom utan krav på lösen el kompletteringar.

8. Lea31

Lea31 V.I.P

Mottagna gillanden:
    120
    Trofépoäng:
    287
    Dåså, kör på remember, som du säger de där 70.000kr gör ändå 1000kr skillnad i månaden och du får ett stort samlat lån på allt. :)

Även om räntan är hög så är den längre än det du har idag på allt annat.

Ahmed84 och TourettesGuy gillar detta.
  9. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    96
    Trofépoäng:
    257
    Sa dom där kvartalslånen kostar ca 3000 kr/mån STYCK... :D Så får ja bort dom å spärrar mej där är det väldigt värt just nu iaf..

Ahmed84 gillar detta.
  10. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 542
    Trofépoäng:
    937
    Om du tar Remember och inte löser dina befintliga lån så kommer du om jag räknar rätt ha 800.000 i Blanco på ca 400.000 i inkomst.
    Det är ganska sjukt att du ändå får så många erbjudanden.
    Jag hade dock kört på dom som du VET att du får. Risken är annars att du bara tagit en UC utan att ha tagit lånet.

TourettesGuy och Ahmed84 gillar detta.

Dela sidan