- Meddelanden
- 22 578
- Mottagna reaktioner
- 10 995
- Poäng
- 7 747
Det och eller konsumentkreditlagenNej jag tycker inte heller det… får lusläsa kontrakten.
Det och eller konsumentkreditlagenNej jag tycker inte heller det… får lusläsa kontrakten.
Om det är en fastighet och en sökande begär det och det bedöms finnas skäligt överskott så måste dom jo.Men att de har rätt att göra det betyder inte att de måste göra det.
Dock blir det ofta lägre pris vid tvångsförsäljning vad jag förstår, vilket är dåligt för dig. Så om du har mycket övervärde KAN det vara smartare att sälja själv.
Det är svåra beslut om att ta.
Jag tänkte mer att om båda lånen ligger på samma bank, så måste inte banken ta beslut att försöka få till en tvångsförsäljning om de inte själva tycker det är värt besväret.Om det är en fastighet och en sökande begär det och det bedöms finnas skäligt överskott så måste dom jo.
För att få betalt för ett annat lån än bolånet så måste fastigheten utmätas.Jag tänkte mer att om båda lånen ligger på samma bank, så måste inte banken ta beslut att försöka få till en tvångsförsäljning om de inte själva tycker det är värt besväret.
Men så länge du betalar bolånet blir det inte uppsagt så det besväret kommer inte.Jag tänkte mer att om båda lånen ligger på samma bank, så måste inte banken ta beslut att försöka få till en tvångsförsäljning om de inte själva tycker det är värt besväret.