• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kan inte vänta längre

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Skrivit ett par ämnen här och bett om att få lite tips & råd från er och fått en del bra tips men nu kan jag inte vänta längre utan måste ansöka om ett samlingslån nu i dagarna..Ligger efter med så mycket nu.
Mitt satans uc betyg har inte rört sig nånting denna månad, eller jo den gick upp från 13.7 till 14 vilket är väldigt underligt då det inte finns några förändringar förutom att jag amorterat ner mina lån som vanligt. Väntat sen nov på bättre uc (då var den på 24%) och hade som plan att hamna under 10% denna månad men den planen sprack ju..

Så, jag behöver alltså ansöka om ett samlingslån på 250.000 - 300.000.
Jag behöver betala bort en väldans massa lån utanför uc samt en del som syns på uc.
Och såhär ser mina förutsättningar ut:

Uc betyg 14%
ff 8 st alla utom en är äldre än 6 mån
inkomst 352.000 föregående år
underskott 76.000
Synliga lån på uc 353.000 fördelat på 6 olika kreditgivare varav 2 st krediter avida och BN ej maxade
Inga anmärkningar eller nåt skuldsaldo

Jag kan ta vilken skit ränta som helst just nu och jag tänkte att jag testar advisa ?
Jag vete fan om de är nån bank som kommer bevilja mig ett så stort lån med en sån sketen uc kanske inte ens med en ränta på 20% ? Och om nån bank nu ändå beviljar mig hoppas jag verkligen inte på nåt lösenkrav då jag har mycket utanför uc som jag behöver lösas.
Vad gör en uc förfrågan i detta läge ändå? Känns som jag inte har nåt att förlora på en ansökan.
Jag KAN ta med en medsökande varav min sambo men det vill jag helst inte göra (hennes uc 0.5% men lånat över sin årsinkomst på uc) Fuck vad jobbigt de är, ska jag söka och kanske hoppas på minst nåt erbjudande så jag kan stoppa blödningen för tillfället eller inte söka och hoppas på att överleva till juni, fråga min sambo om att va medsökande osv osv. Rädd för inkasso nästa månad och blanka uc förfrågningar då är allt kört.

Fan, långt inlägg men den som läser ända hit får gärna skriva nån rad om hur du tänker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag sökte med snarlikt betyg ganska nyligen och med historiskt skuldsaldo - fick förslag.
Så du lär också få det.
Om du inte bryr dig om räntan så är det bara att tuta och köra då ju?'

Lycka till och håll oss uppdaterade om hur det går!

PS: Jag sökte via just Advisa.
 

Minns

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Januari 2019
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Terry vad hade du för förutsättningar och hur mycket sökte du på?
 

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
ok, jag drog iväg en ansökan på advisa med mina kassa förutsättningar, och tro det eller ej så kom remember upp och beviljade mig 330.000 vilket var det jag också sökte.
Klickade mig vidare in på deras hemsida och där kunde jag välja 350.000 vilket jag gjorde och nu har jag fått sms och mail om att det är beviljat och betalas ut inom 1-3 dagar. Så nu undrar jag såklart om det är klart? Kan dem strula till det nu och vilja ha massa dokument eller rent av ge mig ett avslag i efterhand? Kan tillägga att jag strunta i att ta med sambon som medsökande
 

Krister

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Stod ingenting heller om nåt lösenkrav, kan dem komma med det i efterhand?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Grattis :)!
Vad fick du för ränta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp