• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kan jag anmäla inkassobolag?

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Hej igen på er!

En del har säkert läst min story där jag skrivit om min situation.
Allt är skit och man mår bara sämre och sämre. Har aldrig mått så här dåligt.

Nu vill ett Inkassobolag att jag betalar 6000kr varje månad, och min kapitalskuld på 270 000, blir nästan 400 000kr inkl ränta. Detta ska betalas nästa år.
Jag har fått två alternativ och ingenstans stog det att jag måste betala hela skulden nästa år, men dem försöker hävda det nu.

Jag har pratat med 5 olika handläggare, försökt prata med chef, fått tips och förslag, en handläggare sa OK till 6000kr per månad i 12mån och fryst ränta från och med Maj,bara för ett par dagar sedan.
En annan sa att jag behöver skicka in ett nytt ackord för att se om det går att göra ngt då mitt gamla går ut nu och som jag inte kunde fullfölja.

Idag prata jag med en tjej som säger något HELT annat, att det inte alls är fryst ränta, att jag gått med på 12mån (6000kr/mån) sen betala HELA skulden nästa år?!
Att hennes kollegor noterat och hur noggranna de är.

Jag svarar att "ni har ju samtalen inspelade, vad är det du ens försöker säga"
Hon fortsätter och säger " nej det är som mina kollegor redan sagt flera gånger till dig"
-Asså va?!?!?!

Hon vägra lyssna på mig. Jag förstår att dem backar upp varandra men att dem försöker få mig att se ut som en lögnare vägrar jag att gå med på.

Nu ska en chef kontakta mig (vi får väl se när det händer).

Jag undrar kan man anmäla ett inkasso företag? Dem hävdar att jag gått med på något som jag inte har gjort?
Och att sen indirekt kalla mig lögnare, när jag vet att dem har det inspelat och även på mejl!

Jag har ALDRIG bett att få prata med en chef men nu känner jag bara att blodet kokar, när man redan mår skit!


Ber om ursäkt för rörig text men är så jävla arg.
Har inte ens råd med 6000, men försöker göra allt för att kriga 1år till då man har en ren UC, men känns som man bara vill ge upp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohnnyPuma

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
16 April 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Hej igen på er!

En del har säkert läst min story där jag skrivit om min situation.
Allt är skit och man mår bara sämre och sämre. Har aldrig mått så här dåligt.

Nu vill ett Inkassobolag att jag betalar 6000kr varje månad, och min kapitalskuld på 270 000, blir nästan 400 000kr inkl ränta. Detta ska betalas nästa år.
Jag har fått två alternativ och ingenstans stog det att jag måste betala hela skulden nästa år, men dem försöker hävda det nu.

Jag har pratat med 5 olika handläggare, försökt prata med chef, fått tips och förslag, en handläggare sa OK till 6000kr per månad i 12mån och fryst ränta från och med Maj,bara för ett par dagar sedan.
En annan sa att jag behöver skicka in ett nytt ackord för att se om det går att göra ngt då mitt gamla går ut nu och som jag inte kunde fullfölja.

Idag prata jag med en tjej som säger något HELT annat, att det inte alls är fryst ränta, att jag gått med på 12mån (6000kr/mån) sen betala HELA skulden nästa år?!
Att hennes kollegor noterat och hur noggranna de är.

Jag svarar att "ni har ju samtalen inspelade, vad är det du ens försöker säga"
Hon fortsätter och säger " nej det är som mina kollegor redan sagt flera gånger till dig"
-Asså va?!?!?!

Hon vägra lyssna på mig. Jag förstår att dem backar upp varandra men att dem försöker få mig att se ut som en lögnare vägrar jag att gå med på.

Nu ska en chef kontakta mig (vi får väl se när det händer).

Jag undrar kan man anmäla ett inkasso företag? Dem hävdar att jag gått med på något som jag inte har gjort?
Och att sen indirekt kalla mig lögnare, när jag vet att dem har det inspelat och även på mejl!

Jag har ALDRIG bett att få prata med en chef men nu känner jag bara att blodet kokar, när man redan mår skit!


Ber om ursäkt för rörig text men är så jävla arg.
Har inte ens råd med 6000, men försöker göra allt för att kriga 1år till då man har en ren UC, men känns som man bara vill ge upp.
Tråkigt. Om du har möjlighet så spela in samtalen så har du det svart på vitt så att säga!?
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Tråkigt. Om du har möjlighet så spela in samtalen så har du det svart på vitt så att säga!?
Aa jo jag har om det skulle behövas, vet dock att dem har samtalen och att en chef kommer få lyssna igenom samtalet.

Aldrig varit med om liknande, och att hon hittar på saker som " det spelar ingen roll om du skickar in ackord igen framöver, för vi har redan gett dig förslag, så då spelar egentligen inte något nytt ackord inskick ngn roll" ...när hennes kollegor sagt tvärtom, men det vägra hon acceptera. Wooow vilket samtal.
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Sen förstår jag att det var mitt fel att jag inte fullföljde mitt ackord, men det är som det är.
Det jag inte förstår är varför dem vägrar komma fram till en lösning, få hela skulden betald nästa år.
Blir det kronofogden så kan dem GLÖMMA 6000kr per månad då dem pengarna inte kommer finnas. Skulle ha fått hjälp nu men med löneutmätning så kmr dem få dela med andra företag.
Flera flera år senare skuldsanering då det inte finns en chans att jag kan betala 400 000kr plus all ränta åren framöver.

Kan någon kunnig informera mig om hur det skulle bli bättre för Inkasso om skulden går till Kronofogden-löneutmätning-skuldsanering tusen år senare? När jag kan få hjälp med 6000kr per månad till nästa år och då betala hela kapitalskulden och säga hejdå till varandra?

Att dem tjänar på att ha kvar en sån stor skuld,låta ränta ticka fattar jag, men dem kommer ju aldrig få in i närheten av vad jag kan betala till nästa år?

Äääh måste lugna ner mig. Kommer förmodligen inte ens bli uppringd av ngn chef. Jag kommer avvakta till imorgon och ringa upp igen, då blir det inte något roligt samtal kan jag säga.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
IMY borde det gå anmäla till.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jag tror dock inte anmäla kommer göra någon skillnad, någon absolut rätt till avbetalningsplan finns inte, än mindre än med annat än standardvillkor för räntor etc.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Vilket inkassobolag är det och vilket bolag rör skulden?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp