• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kan kort Anställningstid ställa till det

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Hejsan.

Mitt första inlägg här och denna frågan har säkert varit uppe tidigare. Men har en fråga angående anställningstid.

Jag jobbade som inhyrd på ett företag som jag nyligen blivit anställd hos. Var inhyrd i ca 18 månader innan anställning. När jag nu ska söka nytt lån så funderar jag på om min "korta" anställning kan ställa till det för mig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hejsan.

Mitt första inlägg här och denna frågan har säkert varit uppe tidigare. Men har en fråga angående anställningstid.

Jag jobbade som inhyrd på ett företag som jag nyligen blivit anställd hos. Var inhyrd i ca 18 månader innan anställning. När jag nu ska söka nytt lån så funderar jag på om min "korta" anställning kan ställa till det för mig?
Kort anställningstid (=fortfarande prövotid) kan absolut ställa till det.
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag fick tillsvidareanställning direkt. Så ingen prövotid. Kanske ändå ställer till det? Synd när jag stått i samma maskin sen oktober -16 men nu i mars -18 blev anställd direkt av företaget.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Men har du tillsvidareanställning ska det väl inte vara problem? Har du varit inhyrd på företaget som du nu har en tillsvidareställning hos ser ju ändå långivaren att du arbetat där, du skriver även att du varit anställd sen 2016 och har långivaren frågor så kommer dom fråga dig..eller inte, men ser inte att det ska vara något problem
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Jag jobbade på ett bemanningsföretag och blev nu anställd på företaget jag jobbat på som inhyrd. Så har alltså bytt företag men gör samma sak.

Såg jag var otydlig i mitt första inlägg. Skyller på tidig morgon :p
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Men då skulle jag ändå skriva att du arbetat på samma företag sedan 2016, har långivaren någon fråga hur arbetssituationen har sett ut bakåt så kan du förklara bara.. tror verkligen inte det är något problem, du är ju fast anställd och det är oftast det dom kikar på. Är du osäker ringt och prata innan
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Har hamnat i en situation där jag måste lösa endel lån. Har undvikit förfrågningar, höjt årsinkomsten med nästan 100k om man jämför 2016 med 2017. Betalat av så mycket jag kunnat. Så därför vore det väldigt synd om det ska förstöra för att jag valde fast anställning istället för att jobba som inhyrd :p
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Då är vi två som måste lösa en del lån jag har tyvärr inte kommit lika långt som dig men härlig känsla va! Bra jobbat! Men du, det är många som går in på ”minUC” och plockar ut sitt betyg och ringer långivaren innan för att kolla, det tycker jag du ska göra samt att förklara situationen. Hur mycket behöver du lån på och vilken långivare har du tänkt att kontakta?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Sen så uppdateras ju UC med 2017 års inkomst första veckan i juni
 

495509

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 Maj 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Min totala skuld är så hög som ungefär 700 000 vilket ca 650 är blanco och 50 är krediter och snabblån.

Funderar på Lendo eller någon annan förmedlare. Har varit i kontakt med Swedbank över telefon och han sa väl rakt ut att min totala skuld är för hög så han trodde inte det skulle bli godkänt. Men att jag såklart ändå fick ansöka om jag ville.

Min uc score är just nu 3.5 så den är enligt den i den "Bra" zonen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp