Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Kan man få hjälp? Mina skulder är för "små" 60000 kr

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Rebell, 26 januari 2020.

1. Rebell

Rebell Aktiv medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Hejsan jag är en 19 årig tjej som sitter i skiten.. Har lån på cirka 50-60.000kr och har nu inte råd att köpa mat ens pga månads kostnader kan man få hjälp? Behöver få hjälp med att kunna hantera pengar.. Har ringt skuldrådgicaren i kommunen men han "kunde" inte hjälpa mig för mina skulder är så små.. Vad gör man?

2. ollelop

ollelop Kunnig medlem - Trofépoäng: 217

Mottagna gillanden:
    83
    Trofépoäng:
    217
    Hej .Det bästa är om du kontaktar din mor eller far om du har möjlighet till det .

3. Rebell

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Tyvärr inte.. Har ingen kontakt med någon familj :(

4. Markus

Markus V.I.P - Trofépoäng: 337

Mottagna gillanden:
    152
    Trofépoäng:
    337
    Hur uppstod dina skulder? Hur försörjer du dej annars?

5. Rebell

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Hunden blev sjuk.. Och sen av att jag inte haft råd vissa månader jag har jobb

6. räknenisse

räknenisse Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    14
    Trofépoäng:
    41
    Är det SMS-lån, blankolån eller banklån? Vad har du för ränta per månad? Ta kontroll....!

7. Rebell

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Allt är SMS lån de är väldigt höga räntor.. Har ingen aning om hur man gör :( ville få hjälp med allt av skuldrådgicaren men eftersom jag inte har betalningsanärkningaf eller så extremt höga skulder så får jag ingen hjälp

8. Fkr

Fkr V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    234
    Trofépoäng:
    387
    Väldigt konstigt att rådgivaren inte vill hjälpa, förmodligen dum i huvudet. Hens jobb att hjälpa dig.

9. Fkr

Fkr V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    234
    Trofépoäng:
    387
    Har du fast jobb och inga anmärkningar, kanske ett samlingslån kan gå, testa typ lendo. Efter det så måste du sluta använda sms-lån. Och inte ta lån i onödan (sjuk hund kan jag förstå) kolla ett par avsnitt lyxfällan och följ deras råd.

A27 och räknenisse gillar detta.
  10. räknenisse

räknenisse Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    14
    Trofépoäng:
    41
    OK. Finns ingen magi. Sorry, men det blir lite föreläsning. Säg att du har 6000:- över efter du betalt boende, el, telefon (fasta kostnader). Jag antar att du inte har villa eller bostadsrätt eller en dyr bil.
    Försök då gå till din bank och be om ett lån. Du kanske inte kan få 50000:- men en del hjälper. Det blir i alla fall mindre ränta. Betala sedan de dyraste (räntenivån!) lånen. Du kanske till och med kan få hjälp av banken. Om du fortfarande har SMS-lån kvar kontakta ett finansieringsinstitut (som kan ha högre ränta) om dom ger mindre räntenivå. Blir du nervös - ta stöd av en vän.
    Det viktiga är att du måste visa att du har en del utrymme att betala lånen till den lägre räntan.
    Om du inte har utrymmet ... blir det svårt. Då finns ingen enkel väg - men du måste ta kontroll över din ekonomi. Vad innebär det - gör en lista över dina skulder, kolla dina kontoutdrag och gör en budget. Var lägger du dina pengar? Ansträng dig att minska kostnader (rökning är att kasta bort pengar så kasta bort så lite som möjligt, gå inte ut så ofta, men du vet nog själv) och försök övertala bank/finansieringsbolag. Pojkvän? Andra vänner? Du måste vara aktiv! ... och ärlig och reko mot pojkvän/vänner.

Dela sidan