Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, utan UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Slantar - 30 000 kr, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Kan man få ny avbetalningsplan?

Diskussion i 'Inkasso' startad av Kharin, 8 september 2019.

1. Kharin

Kharin Viktig medlem - Trofépoäng: 92

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    92
    Hade en avbetalningsplan hos Gothia som jag betalat på i ett år ungefär och alltid betalat i god tid. Men sista augusti så kunde jag inte betala av olika anledningar och jag fick några dagar på mig utav dom att betala in men tyvärr så lyckades jag inte få ihop allt. Nu är avbetalningsplanen förmodligen avbruten. Är det någon som har erfarenhet av sånt här och vet om man kan få en ny avbetalningsplan hos dom utan att dom skickar till Kronofogdemyndigheten.

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 567 Moderator

Mottagna gillanden:
    3 817
    Trofépoäng:
    2 567
    Det kan nog bara gothia svara på, ring dom i morgon bitti.
    Jag gissar att det kan gå bra

Kharin gillar detta.
  3. Kharin

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    92
  4. johnander

johnander V.I.P - Trofépoäng: 317

Mottagna gillanden:
    141
    Trofépoäng:
    317
    Logga in på sidan så ser du om det är en pågående plan f?

Kharin gillar detta.
  5. p79

p79 V.I.P - Trofépoäng: 217

Mottagna gillanden:
    70
    Trofépoäng:
    217
    Dom är inte helt omöjliga...kan hända att dom vill ha in en viss summa innan dom lägger upp en ny betalplan. Men ring dom...

Kharin gillar detta.
  6. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 007

Mottagna gillanden:
    1 440
    Trofépoäng:
    1 007
    Om det är som du säger att du alltid betalar i tid så kommer de (ev efter en kort predikning om hur viktigt de tär att betala i tid) hjälpa dig med en ny avbetalningsplan!

Kharin gillar detta.
  7. Myra

Mottagna gillanden:
    1 440
    Trofépoäng:
    1 007
    Om det kan vara till ngn tröst så är jag själv 12 dagar sen med min betalning till Gothia, och jag är sen så gott som varje månad. Har precis ringt och pratat med dem att jag inte kan betala förrän den 13/9, alltså nu på fredag och då är jag 16 dagar sedan. Det var inga problem alls sa hon. Sen bad jag om att få förfallodatumet ändrat från sista i månaden till den 15 i månaden (det är så himla mkt som ska betalas i slutet av månaden), hade inte så stora förhoppningar då jag som sagt inte sköter mina betalningar enligt avbetalningsplanen så bra men det var inte heller några problem så nu fick jag även förfallodatumet ändrat.
    Jag hoppas att det går bra för dig med. Men ring och prata med dem, det är det bästa.

Last edited: 9 september 2019
    johanc84 och Kharin gillar detta.
  8. johanc84

johanc84 V.I.P - Trofépoäng: 476

Mottagna gillanden:
    312
    Trofépoäng:
    476
    Måste säga jag med varit kanon nöjda med gothia , jag bad förra månaden om en betalningsfri månad på 3500 kr .. och det gick kanon bra verkligen ! Tycker dom varit trevliga varje gång ! Verkligen förstående ! Medans många inkasso inte är lika roliga !

Kharin gillar detta.
  9. Kharin

Mottagna gillanden:
    20
    Trofépoäng:
    92
    Då kanske det finns hopp för mig också. Jag vill verkligen fortsätta få betala av på min skuld. Jag vill tala ostört i telefon med dom och det hinner jag tyvärr inte idag men imorgon förmiddag ska jag ta mod till mig och ringa dom. Hoppas att dom går med på en ny avbetalningsplan om dom nu avbrutit den förra. Hoppas det faktum att jag skött mina avbetalningar tills nu kan vara till stor fördel.

Myra gillar detta.
  10. Myra

Mottagna gillanden:
    1 440
    Trofépoäng:
    1 007
    För ca 3-4 år sedan var de inte så hjälpsamma, de brukade läxa upp mig med jämna mellanrum, otrevlig ton, på gränsen till översitteri. Men nu har de verkligen lyft, märker stor skillnad och får alltid bra hjälp. skickar inte snabbt till kfm, skickar alltid en påminnelse. Intrum skickar till kf blixtsnabbt.

johanc84 gillar detta.

Dela sidan