Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

kan man på något vis få sänkt ränta på sina lån?

hej!
jag har lån hos två olika bolag:
- collector 311000 kr, ränta 13,1 %. slutbetalt om 12 år och 4 månader.
- marginalen 281000 kr, ränta 10,5 %. slutbetalt om 8 år och 3 månader.

går det att få sänkt ränta på lån? lånet hos collector känns det verkligen som att det inte händer något alls med, har betalat sen 2,5 år tillbaka och amorterat typ 20000 kr. jag ser mer att det händer lite med skulden hos marginalen, men även den skulle jag såklart gärna få ner.

jag försökte tidigt i våras att söka ett samlingslån på hela summan för mina båda lån, men fick inget erbjudande (väntat).

skulle det kunna vara en idé att söka hos lendo på 311000 kr, för att se om jag skulle kunna få lägre ränta hos någon annan och isåfall flytta lånet från collector?

finns det andra bättre sätt? funkar det någonsin att ringa bankerna och fråga om dom kan sänka räntan? jag har inte vågat prova. skäms så enormt för mina skulder och har undvikit kontakt med bankerna därför liksom.

jag är så rejält trött nu på detta och 12,5 år känns som en så lång tid att knata på med det. vill bli klar tidigare. kan ju betala in mer till collector när lånet hos marginalen är slutbetalt, men det är över 8 år tills dess också..

tips mottages tacksamt :)

Räntan är ändå inte superdålig. Motsvarar väl att få 7-9% när räntorna var som lägst.

Ring och fråga, jag tror inte du får lägre med nytt lån

Räntan är ändå inte superdålig. Motsvarar väl att få 7-9% när räntorna var som lägst.

Ring och fråga, jag tror inte du får lägre med nytt lån
jo kanske. känns bara så drygt när man betalar och betalar och det känns som att man aldrig kommer någonstans. men kanske inte går att få lägre med nytt.. får se om jag provar ändå eller bara tar mig i kragen och ringer bankerna. :) tack!

jo kanske. känns bara så drygt när man betalar och betalar och det känns som att man aldrig kommer någonstans. men kanske inte går att få lägre med nytt.. får se om jag provar ändå eller bara tar mig i kragen och ringer bankerna. :) tack!
Du har annuitetslån, då går betalningarna första åren nästan bara till ränta.

Betala några hundra extra per månad, det kan göra en viss skillnad

kan banker se om jag fått erbjudande på lendo och vilka räntor jag blivit erbjuden osv? om jag skulle söka på lendo och bli erbjuden lägre ränta känns det som att förhandlingsläget är bättre om jag ringer och ser om collector kan matcha. men om jag inte får något erbjudande, kan jag ändå säga att jag fått det? omoraliskt absolut men jag anser att det är omoraliskt av låneinstitut att strössla lån över spelmissbrukare också.

kan banker se om jag fått erbjudande på lendo och vilka räntor jag blivit erbjuden osv? om jag skulle söka på lendo och bli erbjuden lägre ränta känns det som att förhandlingsläget är bättre om jag ringer och ser om collector kan matcha. men om jag inte får något erbjudande, kan jag ändå säga att jag fått det? omoraliskt absolut men jag anser att det är omoraliskt av låneinstitut att strössla lån över spelmissbrukare också.
Dem ser inte om någon erbjudit dig något. Dem kan dock se att du har en aktiv ansökan om jag inte missminner mig.

Du kan absolut dra en rövare och försöka sänka räntan genom att ringa även om du inte fått något bättre.
Men, jag tror inte du får mycket lägre än du har idag. 10-11% är nog det lägsta på dessa blanco banker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp