Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Katastrofal situation! Vad händer nu/vad ska jag göra?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av pntn, 12 juni 2018.

1. pntn

pntn Ny medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Hejsan allesammans!

Efter att ha hoppat av gymnasiet med lite drygt ett år kvar på grund av drogmissbruk, ångest och en ohälsosam livsstil så började jag att arbeta. Lyckades med att ha kvar ett heltidsjobb i ungefär 10 månader men ca 80% av lönerna gick direkt till diverse spelbolag. Efter att ha gått från ungefär 17000 kr i månaden efter skatt så bestämde jag mig för att läsa färdigt till gymnasieexamen via komvux och fick då 2800kr i månaden som studiebidrag. Det blev så att jag hade endast möjlighet att läsa på distans så tiden spenderades mest framför datorn och spelmissbruket fortsatte. och jag började med att låna relativt små belopp på 500-1000 kr. Sedan jag sa upp mig vid årsskiftet så har lyckats betala tillbaka lån för lite drygt 20000 kr, tack vare lån från familj. Har inget försvar för mina val och jag söker endast råd från er här på forumet.

I skrivande stund så har jag lån hos de flesta lånegivarna på lite olika summor. Det rör sig om ca 50000kr med vivus, euroloan, fairlo och monetti som ligger på större belopp. Jag har börjat jobba igen och kommer att tjäna ca 20000 efter skatt. Många fakturor skulle varit betalda i början på juni.

Problemet är att jag efter det här halvåret med korkade låntaganden har en UC risk på 57,18% med 15 förfrågningar senaste året. Inkomståret 2017 finns inte med på upplysningarna än och jag tjänade 225 000. Det är även efter att jag har ansökt om samlingslån också.. 20
    Finns det någon långivare som kan hjälpa mig eller blir det garanterat KFM för min del?

Tack på förhand
    mvh vilsen 20 åring

Kash gillar detta.
  2. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    471
    Trofépoäng:
    496
    Pntn/ du är 20 år.....hoppas hoppas du kan få hjälp med ditt missbruk innan du sitter med miljonbelopp i skulder, 50000kr fixar du att betala om du satsar på att jobba hårt ett tag.. ring runt till de du är skyldig pengar o be att få en avbetalnings plan.. va ärlig o berätta som det är att du har problem...det du måste göra är att söka hjälp för spelandet annars kommer det bara bli värre o värre...jag vet...stort lycka till med allt.

Lize, Släpptallt och Kash gillar detta.
  3. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    644
    Trofépoäng:
    577
    Jag håller med @Hope777. Sök hjälp för ditt spelande. Kontakta alla långivare och be om avbetalningsplan och följ den till punkt och pricka om det går igenom. Jag tycker inte att du skall ansöka om fler lån. Om det skulle gå till KF så kanske du har ett år att betala på utmätning (utan att veta hela din ekonomi) och ett år är ju görbart. Som bonus får du betalningsanmärkningar vilket i vårt fall är bra då vi uppenbarligen inte klarar ekonomin.

Lize och Hope777 gillar detta.
  4. Myra

Myra V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    599
    Trofépoäng:
    577
    Först och främst BRA att du insett problemet, då har du möjlighet att lägga upp en plan och dra i bromsen i tid.
    De flesta av dina lån kan tänka mig kommer först att hamna hos inkassobolag (steget innan Kfm).

Får du ett brev från ett Inkassobolag så ringer du direkt och berättar att du plugga och har ansträngd ekonomi och att du önskar en avbetalningsplan. En del inkassobolag kommer fråga dig hur mkt du klarar av att betala andra kanske säger att si och så måste du betala.

skulle ngn skuld vara på väg till kfm så rädda den först. Fördelen i din situation är att som du skriver så rör det sig om små belopp så du kanske hinner betala och slipper anmärkning.

Har dina skulder ännu inte gått till inkasso så ring runt till alla långivare och be om avbetalningsplaner, det blir mkt billigare än om skulderna går till inkasso.

Som många andra här kommer att säga så är det jätteviktigt att du INSER att du måste söka hjälp för ditt spelande och söka hjälp och hålla dig borta från alla spelsidor. Du får gå in och spärra dig överallt så du inte kan spela mer.

Fixar du att inte spela mer så kommer det att gå hur bra som helst för dig. Men fortsätter du att spela så har du valt raka vägen till att dina skulder bara kommer växa, hamna hos Kfm och få mkt större problem... m a o så kan du NU välja att förstöra ditt liv eller bygga det. Jag är inte spelmissbrukare men det finns många här på forumet som är det och vet vad det handlar om så lyssna på dem!!!

Om du kan be din familj om hjälp, att de kan ta ett lån på 50 000 kr och betala in dina skulder så gör det.

Du har hela livet framför dig, så mycket härliga ögonblick att upptäcka... ta chansen!! Lycka till

Kash och Släpptallt gillar detta.

Dela sidan