• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kfm utmätning av bil

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Hur mycket får en bil vara värd idag 2021 senaste tråden var från 2018, om man måste ha den till jobbet går inga bussar? Barn till skola möten 8 mil/2 mil

Min bil står på min svåger sedan 5 år men det går inte längre.
En audi a4-08 31000 mil sliten problem med turbo osv ser inte fram mot besiktning i feb hade jag fått 20 k sålt den genast billigast på blocket tyvärr 37k

Har läst på andra forum 50% av basbelopp vet någon vad som gäller idag hitta ingen på gamarnas sida.

Kan sälja den och köpa en för ca 10k men måste göra ägarbyte först
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Hur mycket får en bil vara värd idag 2021 senaste tråden var från 2018, om man måste ha den till jobbet går inga bussar? Barn till skola möten 8 mil/2 mil

Min bil står på min svåger sedan 5 år men det går inte längre.
En audi a4-08 31000 mil sliten problem med turbo osv ser inte fram mot besiktning i feb hade jag fått 20 k sålt den genast billigast på blocket tyvärr 37k

Har läst på andra forum 50% av basbelopp vet någon vad som gäller idag hitta ingen på gamarnas sida.

Kan sälja den och köpa en för ca 10k men måste göra ägarbyte först

Hej!

Jag fick detta svaret av Lasseman i slutet av December när jag frågade ang. om just detta med bil.

"28560 är beloppet för 2021, för en bil som behövs till och från jobb. Har man inte det behovet kan billigare bilar utmätas, men kolla auktionstorget så ser du ungefär vad som säljs."
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Tack men som jag sett tidigare......finns flera bilar så kan de ta en med lägre värde, vi har bar en och frun inget körkort

Har dragit av resor för bil 8*18 kr per dag i 5 år utan problem även i kfm inkomst beräkning
 

dkander

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
37
Varför måste du göra ägarbyte för att sälja den? Mina bilar har stått på andra och har aldrig varit ifrågasatt.
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Sant men har ingen bra person just nu......... Därav tanken
 

dkander

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
37
Tycker att du ska ta kontakt med kronofogden och säga att hittills har du fått låna en bil men är tvungen nu att köpa egen och undrar vad den får kosta. Sista jag pratade med de i november så såg de inga problem så länge jag behöver bil för att arbeta och så länge jag håll mig under 30000kr. Har dock bilen skriven på någon annan för billigare försäkring. Känner även flera personer med bilar för mellan 15000-35000kr och väldigt mycket skulder som kronofogden inte har haft något intresse i.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Varför måste du göra ägarbyte för att sälja den? Mina bilar har stått på andra och har aldrig varit ifrågasatt.

Jag skulle aldrig köpa en bil av någon (eller sälja en bil till någon) utan att göra ägarbytet direkt, och för det så behöver man ju ägarens körkort och Bank-ID. Men du kanske är så noga med sånt, för att du inte brukar bli ifrågasatt.
 

dkander

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 September 2020
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
8
Poäng
37
Jag skulle aldrig köpa en bil av någon (eller sälja en bil till någon) utan att göra ägarbytet direkt, och för det så behöver man ju ägarens körkort och Bank-ID. Men du kanske är så noga med sånt, för att du inte brukar bli ifrågasatt.
Ja, alla är väl olika. Men många har sina föräldrar osv. Som ägare på bilen på grund av försäkring. Däremot kräver jag alltid att få prata med personen som står som ägare.
 

hoppfull2021

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
6 Januari 2021
Meddelanden
953
Mottagna reaktioner
518
Poäng
577
Någon som vet om man får behålla bil för barnomsorg? Det går ingen kollektivtrafik där jag bor och barnet får endast skolskjuts på morgonen. Har också ett barn med funktionshinder som ”behöver bil” för fritidsaktiviteter. Har idag en bil värd 25 000,- och är på väg mot utmätning/skuldsaneringssök.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Varför måste du göra ägarbyte för att sälja den? Mina bilar har stått på andra och har aldrig varit ifrågasatt.
det hindrar ju inte utmätning kan vara bra att veta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp