• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Klarna går vidare till inkasso

Luna22

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
1 Augusti 2021
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Vet inte var jag ska placera denna tråden. Men iallafall, har skrivit tidigare om min situation med klarna. Jag har en skuld hos dom på ca 33 tusen. I april o maj fick jag betalningsfria månader för att ”komma ikapp” mina andra skulder. Gick sisådär eftersom jag samlat på mig ett berg av övriga skulder på ynka två år. I juli i år skulle jag betala 4000 kr men det blev för mycket för mig och ja, sen det har ju skulder givetvis vuxit och jag har dragit mig för att betala. Nu behöver jag betala in 8000 kr för att skulden inte ska gå till inkasso. Jag vet inte om jag ska låta skulden gå till inkasso eller försöka beta av den? Rädslan finns att jag hamnar hos kronofogden om jag hamnar hos ex allektum. Helt snurrig i skallen. Tar emot alla råd!! Tack o förlåt för mitt eviga tjat.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 864
Poäng
4 477
Har du 8000 kr så skulle jag valt att komma ikapp med Klarna. Har du inte 8000 kr är det inte mkt du kan göra. Jag har varit tvungen att lsäppa skulder till inkasso inte för att jag velat utan för att jag inte haft pengarna att betala så de inte går till inkasso.
Finns fördelar och nackdelar med inkasso. Främsta nackdelen för min egen del är att när en skuld ligger hos inkasso så är det bara ett steg till Kfm om det skulle hända att man inte kan betala.

Det är inte lätt att veta hur man ska göra, känner igen det, det snurrar i skallen om man ska släppa eller inte men skriv ner på ett papper fördelar och nackdelar så kommer du fram till ngt förhoppningsvis.
Men Klarna är så stor aktör nuförtiden och risken finns att du blir spärrad om skulden kommer till inkasso.
Hur mkt behöver du betala per månad om du nu skulle betala 8000 kr? Min skuld på delbetalningskontot ligger på 16 000 kr och jag har som lägsta att betala ca 1050 kr och det minskar lite varje månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp