Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Klarna inkasso

Diskussion i 'Inkasso' startad av Nisse, 7 januari 2018.

1. Nisse

Nisse V.I.P

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    157
    Hej alla kämpar , någon som släppt sitt Klarna till inkasso som kan dela med sig av sina erfarenheter? Har en skuld på 19000 o ligger efter med 2 betalningar. Blir väl ingen missbrukad kredit el liknande om man släpper?

2. Rembrandt

Rembrandt V.I.P

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    52
    För mig blev det ingen anmärkning.
    Hade skuld på 12000 när jag släppte och fick avbetalningsplan på 800kr/mån väl högt så kunde inte, så skulden gick vidare till Sileo sen, som är snabba med att skicka till kfm :/

3. F.d Sms lånaren.

F.d Sms lånaren. V.I.P

Mottagna gillanden:
    26
    Trofépoäng:
    102
  4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 278
    Trofépoäng:
    997
    Den beskrivningen på svartlista var väl inte mycket att svartlista över, det var väl snarare en beskrivning på hur det går till, att inte betala fakturan, och sen hitta på en egen delbetalningsplan 14 dagar efter påminnelsen.. att en betalning inte kommer fram samtidigt som man trycker på ok på Internetbanken är ju inte direkt okänt, och att inkassokravet därför omfattar hela fakturabeloppet är väl självklart..

5. noninoni

noninoni Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    27
    2014 gick mitt Klarnakonto till inkasso. Jag fick en avbetalninsplan som jag följde till punkt och pricka och slutbetalade min skuld på ca 5000 SEK inom ett halvår. Sedan dess har jag inte försökt använda mig av Klarna förrän nu när jag tänkte köpa en jacka och inte fick upp betalningsalternativ faktura. I och med att jag handlat på CDON.com via Qliro så hade jag fått mig en upplysningskopia och där stod det hög kreditvärdighet. Jag har endast ett lån på 33.000 och årsinkomst på 340.000, inga betalningsanmärkningar och inga UC förfrågningar. Så jag mailade Klarnas kundtjänst och frågade varför jag inte fick handla på faktura och fick då till svar att i och med att mitt förra Klarna konto gick till inkasso för tre år sedan så blev jag spärrad från att handla via Klarna på livstid.

6. CJ81

CJ81 V.I.P

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    187
    De verkar ge olika bud.
    Jag fick beskedet att de spärrar i 3 år.

Dela sidan