• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna kredit... Spärrad pga inkasso?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Nån som vet hur länge man är spärrad hos Klarna efter att allt gått till inkasso?
Det här fick jag till svar när jag frågade den frågan för ett tag sen:
Klarna: Det kan ta upp till tre år innan du kan göra nya köp efter att du haft en faktura i inkasso. Men det kan gå snabbare. Det görs en individuell bedömning. Än så länge har det inte släppts här vad jag kan se.
Jag: Ok så hur kan jag se när det ”släpps” då?
Klarna: Du kan testa att göra köp regelbundet via Klarna på tex faktura. Varje gång du gör det görs det en ny prövning.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Det här fick jag till svar när jag frågade den frågan för ett tag sen:
Klarna: Det kan ta upp till tre år innan du kan göra nya köp efter att du haft en faktura i inkasso. Men det kan gå snabbare. Det görs en individuell bedömning. Än så länge har det inte släppts här vad jag kan se.
Jag: Ok så hur kan jag se när det ”släpps” då?
Klarna: Du kan testa att göra köp regelbundet via Klarna på tex faktura. Varje gång du gör det görs det en ny prövning.
Haha märkligt svar. Vadå individuell prövning? Är ju inte så att en handläggare kollar varje gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp