• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarna till inkasso

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
794
Poäng
677
Jag tycker väl inte att 2450 är orimligt på en skuld hos ett inkassobolag på 10000.
Jag har 1500kr hos Modhi på ca 54tkr. Betydligt mindre än jag skulle betala hos klarna per månad.
De är dessutom.jättetrevliga de jag pratat med när jag behövt skjuta upp betalningar.

Alektum är ju värst enligt mig. Där har jag en skuld på 25tkr som jag betalar 3500 på tills april sen ska resten in på ett bräde.

Svea där jag har en skuld på ca 70tkr betalar jag 600kr till... men ju lägre månadskostnad desto mer ränta betalas ju. Sammanlagt hos svea tills allt är betalt är a 250tkr...
Så eg är ju kortare betalplaner bättre.
Jag tycker att 3600 i aviavgift som man inte kan välja bort är uruselt, sen är det ju inte modihs fel att jag hamnade där men om jag betalar i takt så kommer det kosta mig nästan 50.000 i ränta och avgifter att bli av med skulden. Och det är mycket hur man än ser på det, sen är det som du säger ok jämfört med mycket annat.

Tycker de varit trevliga också även om de varit lite sega på att svara och deras system verkar lite segt, hemsidan lite rörig i min mening men de verkar ju vara nya så innan jag betalt av har de väl hunnit bli riktigt bra...;)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trasslig

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
2 November 2020
Meddelanden
150
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Jag tycker att 3600 i aviavgift som man inte kan välja bort är uruselt, sen är det ju inte modihs fel att jag hamnade där men om jag betalar i takt så kommer det kosta mig nästan 50.000 i ränta och avgifter att bli av med skulden. Och det är mycket hur man än ser på det, sen är det som du säger ok jämfört med mycket annat.

Tycker de varit trevliga också även om de varit lite sega på att svara och deras system verkar lite segt, hemsidan lite rörig i min mening men de verkar ju vara nya så innan jag betalt av har de väl hunnit bli riktigt bra...;)
Ja hemsidan kan definitivt bli bättre och skulle vara toppen utan dessa pappersavier!
Jag har inte kollat hur mkt i ränta mitt blir men ja, mycket blir det och jag får ju skylla mig själv.

Hehe ja när vi är klara kanske de är bättre. Hoppas de bibehåller trevligheten och ödmjukheten jag stött på nu iaf=)
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
557
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hur har det gått? Fick du en bra avbetalningsplan?

Oj. Nu har inte jag sett detta förrän nu pga jag inte varit aktiv på forumet. Jag är i nuläget Inväntan på skuldsanering. I samråd med skuld och rådgivningen i min kommun.
Men jag kan säga jag fick från modhi collect nu i dagarna angående klarna. hela beloppet plus ränta. Har fortfarande inte betalat ett öre till dom. Å fortfarande inte åkt till kronofogden. Helt sjukt.

Sen tycker jag det är fräckt det står dom försökt nå mig flera ggr för en avbetalningsplan. Har inte ett missat samtal eller mail! Skulle dock inte gått med på något ändå.
 

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Oj. Nu har inte jag sett detta förrän nu pga jag inte varit aktiv på forumet. Jag är i nuläget Inväntan på skuldsanering. I samråd med skuld och rådgivningen i min kommun.
Men jag kan säga jag fick från modhi collect nu i dagarna angående klarna. hela beloppet plus ränta. Har fortfarande inte betalat ett öre till dom. Å fortfarande inte åkt till kronofogden. Helt sjukt.

Sen tycker jag det är fräckt det står dom försökt nå mig flera ggr för en avbetalningsplan. Har inte ett missat samtal eller mail! Skulle dock inte gått med på något ändå.
Okej, tack för svar!<3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp