• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
896
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Så.. dom tar alltså endast creditsafe och man kan typ 'ta ut' pengar på det.. kreditgräns ? Nån som vet.. låter ju nästan för bra för att vara sant

Nej om jag förstått det rätt kan man bara köper saker på sidor som har Klarna checkout.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ralle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 December 2013
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Så.. dom tar alltså endast creditsafe och man kan typ 'ta ut' pengar på det.. kreditgräns ? Nån som vet.. låter ju nästan för bra för att vara sant

Varför skulle det vara för bra för att vara sant? Klarna kommer förmodligen tjäna enormt mycket på det här kortet.

Finns ingen satt kreditgräns. I appen så kan du "testa" hur mycket kredit du har att köpa för. Räntan skulle jag gissa är densamma som alltid hos Klarna, 19,95% (har jag för mig?).
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Varför skulle det vara för bra för att vara sant? Klarna kommer förmodligen tjäna enormt mycket på det här kortet.

Finns ingen satt kreditgräns. I appen så kan du "testa" hur mycket kredit du har att köpa för. Räntan skulle jag gissa är densamma som alltid hos Klarna, 19,95% (har jag för mig?).

För 99% av alla andra kreditkort tar UC, o är man körd där så kan detta vara ett alternativ.. men jag hittar inte ens nåt i appen om att ansöka? Vart hittar man det ?
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
För 99% av alla andra kreditkort tar UC, o är man körd där så kan detta vara ett alternativ.. men jag hittar inte ens nåt i appen om att ansöka? Vart hittar man det ?

Testa uppdatera appen så funkade det för mig, då såg jag det på ”Mina sidor”
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Nej om jag förstått det rätt kan man bara köper saker på sidor som har Klarna checkout.
Stäämer inte.
Du kan använda det i fysiska butiker som tar emot VISA och online-butiker med.
Antagligen även betala över till typ Betalo och Payson med
 

s028ut

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
13 December 2017
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Jag testade att betala 35 000kr till mitt payson, gick hur bra som helst!
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Det är alltså ett ”internet”kort man har men inte ett fysiskt sådant?
 

trolov

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
24 November 2017
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Får man hem ett fysiskt kort eller hur funkar det?
Yes, ett VISA-kort som fungerar precis som ett vanligt VISA. Du kan i klarnas app välja om pengarna ska gå på månadsfaktura (29kr/månad i administrativ avgift + ränta om inte hela summan betalas vid förfallodag) eller via autogiro så pengarna dras "direkt" från ditt vanliga bankkonto.

Skaffade ett för utlandsvistelse då det inte är några påslag för att nyttja kortet utomlands!

Tillägg, testade precis att betala en räkning via Billhop. Fungerade utmärkt som tidigare beskrivet i tråden :)
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Yes, ett VISA-kort som fungerar precis som ett vanligt VISA. Du kan i klarnas app välja om pengarna ska gå på månadsfaktura (29kr/månad i administrativ avgift + ränta om inte hela summan betalas vid förfallodag) eller via autogiro så pengarna dras "direkt" från ditt vanliga bankkonto.

Skaffade ett för utlandsvistelse då det inte är några påslag för att nyttja kortet utomlands!

Tillägg, testade precis att betala en räkning via Billhop. Fungerade utmärkt som tidigare beskrivet i tråden :)

Men säg att jag drar över 50.000kr från Klarna-kortet till mitt Payson-konto. Då har jag ju en skuld på 50.000kr till Klarna.
Vad ska man då betala som lägst varje månad?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp