• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Går att delbetala, du måste klicka på individuella köpet inte hela fakturan.

Plocka upp vad du köpt klicka på individuella köpet, där finns alternativet delbetala.

Köpet behöver överstiga 300kr eller något

Pratat med klarnad support någon gång, dom är värdelös. Duger till att chatta med ifall du känner dig ensam någon kväll.

Bilden jag bifogade är från när jag klickar på det individuella köpet... Finns inget alternativ för delbetala :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Bilden jag bifogade är från när jag klickar på det individuella köpet... Finns inget alternativ för delbetala :/

Jaha, vet inte om man måste välja månads faktura i appen också. Testa det också ifall ni inte har det.

Annars vet jag inte. Har för mig det hände mig ibland också så betalade dem.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Klarna gör löpande kontroller har jag för mig. Bland annat ditt köpbeteende. Max är väl 12 månader på avbetalningen där ? Så det är klart det blir höga månadsbelopp.

Jag har haft mycket på klarna hela mitt vuxna liv, 36k som jag har nu när jag är 31 är det lägsta sedan jag började plugga, har pluggat i tio år. Är ju väldigt glad av att det går mot 29 000 men hade hellre haft klarna än sms lån.

tog första sms lånet, ferratum, förra året för exakt ett år sedan för att jag hade börjat spela. Haha, trodde aldrig jag skulle ta något sämre lån än klarna och ellos som är svindyrt.

Kommer aldrig mer låna pengar sen. :D
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag har haft mycket på klarna hela mitt vuxna liv, 36k som jag har nu när jag är 31 är det lägsta sedan jag började plugga, har pluggat i tio år. Är ju väldigt glad av att det går mot 29 000 men hade hellre haft klarna än sms lån.

tog första sms lånet, ferratum, förra året för exakt ett år sedan för att jag hade börjat spela. Haha, trodde aldrig jag skulle ta något sämre lån än klarna och ellos som är svindyrt.

Kommer aldrig mer låna pengar sen. :D

Har ferratum också, är nog sämsta krediten jag har och är nog svårt att hitta sämre.


Har konto krediten efter gammalt avtal. 12k, vid fullt utnyttjande är amortering 1200.

Av det är i princip inget amortering. Du bör också ligga efter ett gammalt avtal.

Klarna är inte så dåligt kostnaden är likvärdig vilket de flesta kreditkort 18% är väl vad det är.

Är väl ganska standard på kreditkort.

Har släppt ferratum i januari. Skulden har ökat från 12k till 16k sedan dess. Och då har dom inte släppt skulden till KF.

Kommer gå rätt fort för den skulden att bli 100-200k med lite tid. Vet inte vad räntan är då avtalet jag har med dem är så gammalt möjligen 2014-15.
 
Senast ändrad:

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Nu kom det fram en blå knapp längst ner på varje köp om man klickade in på köpet som inte funnits tidigare. Började precis använda kortet. Tankningar gick att dela på 6 månader och ICA på 12 månader. "betalningsalternativ" eller något sånt.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Tycker Klarnakortet funkar bra. Brukar använda delbetalning på en del av köpen om behöver pengar till annat. Det kostar 11,99% per år, men det är rakamortering så du kan betala av det snabbare om man vill. Mycket förmånligare än de flesta kreditkort.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Har ferratum också, är nog sämsta krediten jag har och är nog svårt att hitta sämre.


Har konto krediten efter gammalt avtal. 12k, vid fullt utnyttjande är amortering 1200.

Av det är i princip inget amortering. Du bör också ligga efter ett gammalt avtal.

Klarna är inte så dåligt kostnaden är likvärdig vilket de flesta kreditkort 18% är väl vad det är.

Är väl ganska standard på kreditkort.

Har släppt ferratum i januari. Skulden har ökat från 12k till 16k sedan dess. Och då har dom inte släppt skulden till KF.

Kommer gå rätt fort för den skulden att bli 100-200k med lite tid. Vet inte vad räntan är då avtalet jag har med dem är så gammalt möjligen 2014-15.

hej onetwo... Jo, ferratum är dyrt. Hade deras höga ränta men fick ner någon ränta som tickar från 9% nånting till 3,3% eller vad det var genom att betala av hela skulden på 15 000, fick tjata en del. Nu är den tyvärr uppe i 15k igen, ska betala 1496 kr eller så den här månaden och det är ju rätt högt ändå.
Ligger väl kvar på det gamla avtalet i övrigt antar jag.

Jo, klarna känns rätt OK, hittade delbetalningsknappen nu. Har för övrigt skjutit på en elräkning på 5200 för en månads el och tog tre elräkningar i ett svep att få i maj månad så det blir väl 12-15k ut på en månad men som tur är kom lite i skatteåterbäring på grund av alla räntor förra året.

Ja... förstår att det stiger snabbt. En skuld jag inte lyckas bli av med är Everyday+, får ner den till 25k ibland sen stiger den mot 30 igen, är typ 3000 i månaden, känns ovärt. Säljer småsaker på tradera osv. men blir inga stora summor så man kan ta ett helt lån och beta av när man måste ha till räkningar så man försöker bara hålla sig uppe. Har lite bristande motivation ibland. Så mycket jobb utan att veta hur bra utgången kommer bli.
Sålde för 842 kr på tradera igår och 350 kronor idag så man får väl vara nöjd med det lilla och kämpa på. En extra räkning man kan ta. Halva jag vill kämpa och strida och är jätteinspirerad och andra halvan tänker "what's the point?" :) Kaffe kanske kan fixa det.
 

slugger

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
19 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Vilket är det enklaste sättet att få ut pengar från kortet nu som fungerar
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
hej onetwo... Jo, ferratum är dyrt. Hade deras höga ränta men fick ner någon ränta som tickar från 9% nånting till 3,3% eller vad det var genom att betala av hela skulden på 15 000, fick tjata en del. Nu är den tyvärr uppe i 15k igen, ska betala 1496 kr eller så den här månaden och det är ju rätt högt ändå.
Ligger väl kvar på det gamla avtalet i övrigt antar jag.

Jo, klarna känns rätt OK, hittade delbetalningsknappen nu. Har för övrigt skjutit på en elräkning på 5200 för en månads el och tog tre elräkningar i ett svep att få i maj månad så det blir väl 12-15k ut på en månad men som tur är kom lite i skatteåterbäring på grund av alla räntor förra året.

Ja... förstår att det stiger snabbt. En skuld jag inte lyckas bli av med är Everyday+, får ner den till 25k ibland sen stiger den mot 30 igen, är typ 3000 i månaden, känns ovärt. Säljer småsaker på tradera osv. men blir inga stora summor så man kan ta ett helt lån och beta av när man måste ha till räkningar så man försöker bara hålla sig uppe. Har lite bristande motivation ibland. Så mycket jobb utan att veta hur bra utgången kommer bli.
Sålde för 842 kr på tradera igår och 350 kronor idag så man får väl vara nöjd med det lilla och kämpa på. En extra räkning man kan ta. Halva jag vill kämpa och strida och är jätteinspirerad och andra halvan tänker "what's the point?" :) Kaffe kanske kan fixa det.

Har aldrig haft dem men antar dom är samma skrot.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp