Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Klarnakortet, kreditgräns UC?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av tapetklister, 24 juni 2018.

1. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 177 Moderator

Mottagna gillanden:
    2 896
    Trofépoäng:
    2 177
    Men du har ett gäng anmärkningar va?

2. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 847

Mottagna gillanden:
    1 150
    Trofépoäng:
    847
    Japp det har jag, men det handlar om att det inte går att handla med mitt bankkort eftersom Klarna står för betallösningen, ungefär som Paypal eller liknande. Enligt Klarna själva ska jag kunna handla, men det fungerar inte i praktiken. Det fungerar inte heller att handla i butik, via vanlig terminal, om de valt Klarnas betallösning... Anmärkningar eller ej så måste jag ju kunna handla med mitt bankkort om jag har täckning på kontot, ingen tar emot kontanter längre.

Lasseman gillar detta.
  3. lica71

lica71 Medlem - Trofépoäng: 37

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    37
    Klarnas kundtjänst är ett skämt, var i kontakt med dom igen eftersom mitt kort är spärrat fortfarande, trots ingen skuld. De bollade mig vidare, som vanligt. Förra gången skulle det ta två, tre veckor att fixa till det. Nu sa de att ja vi skyndar oss men det kan ta upp till tre veckor, va fan är det som tar sån jävla tid. Sitter lite dåligt till nu eftersom jag prioriterat att betala klarna kortet i första hand för att jag hade hög kredit där. Man kan inte lita på det, helt plötsligt var jag ej kreditvärdig trots att jag betalat alla fakturor i tid. Skitkort och urkass kundtjänst

Lize, Terry_ och Lilaros gillar detta.
  4. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 137

Mottagna gillanden:
    4 824
    Trofépoäng:
    3 137
    Fy fan alltså. jag har också prioriterat dom lite halvsmått i hopp om att kunna använda kortet. Men icke mer!!

5. Lilaros

Lilaros V.I.P - Trofépoäng: 556

Mottagna gillanden:
    590
    Trofépoäng:
    556
    Fyfasen så irriterande. Nej, jag litar inte heller på Klarna. Man tror ju att man ska kunna använda pengarna igen om man betalar ner skulden. Jag har betalat av 17 000 men får inte köpa en bussbiljett fast jag gått från studier till heltidsjobb. Blir så arg på Klarna men vad ska man göra.
    Känns inte bra. Det hade varit en välbehövlig livlina om man fått Klarnakortet med det utrymme som man betalat ner från sin största skuld där.
    Bensin och mat i mängder och fler lån borta. Skitklarna.

6. Badboll

Badboll Medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det här med delbetalning. Hur hur få delbetalningskonto. Nån som vet något om detta? Någon som fått inkasso från Klarna pga kortet?

7. XlonyX

XlonyX Viktig medlem - Trofépoäng: 91

Mottagna gillanden:
    27
    Trofépoäng:
    91
    Yes. Enligt klarna så görs ytterligare kreditupplysningar efter man använt sitt kort som sedan avgör om du kommer kunna delbetala köpen eller ej: även om du kunnat nyttja 100.000 på kortet är det inte alls säkert att detta går att delbetala oavsett vad som står.

Det framkommer ÖVERALLT och de marknadsför kortet med att det kommer gå att delbetala vilket även deras kundtjänst uppger. Detta är som sagt inte alls säkert. Jag har haft oändliga diskussioner om detta med klarna då det inte står någonstans i några villkor att ytterligare kreditupplysningar kommer att tas för att få delbetala.

Jag har bestridit ärendet och skickat det vidare till finansinspektionen.

IHope och Terry_ gillar detta.
  8. Terry_

Mottagna gillanden:
    4 824
    Trofépoäng:
    3 137
    Dom är så usla fy fan alltså. Gör absolut ingenting rätt. Ofattbart.

9. Badboll

Badboll Medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Ofattbart att det kan vara tillåtet att först ge kredit på 50 till 100-tusen och mer ändå och sedan inte ha chans till delbetalning som ett vanligt kreditkort. Jag har klagat på och bestridit min faktura där nu så får vi se hur detta slutar.

10. Terry_

Mottagna gillanden:
    4 824
    Trofépoäng:
    3 137
    Du menar att du fick handla för 100.000 men dom vill att du betalar hela summan redan månaden efter?

Dela sidan