• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Sist dom hade det kunde jag ta ut hur mycket som helst, men nu har det inte ens varit 1kr i utrymme... vilket inte syns men tog väl och testade.

Även det med Glaze och sambandet kom jag på nu hur åtminstone vissa "folk" har gjort, hade säkert fungerat om minsta utrymme idag, sen vidare på två olika möjliga sätt...men verkar inte så bra detta Glaze tog och läste på lite förut, inte blir det billigt för nåt man inte behöver egentligen. 60kr/dag tror ja det var om man inte betalar i tid + ca 20%+2,5%/månad i dröjsmål + vanliga små avgifter, men är väl säkert bara jag som använt det så pass osmart.. Paygoo har ju inte en massa befogenheter och inte heller begränsningar att tala om, smidigt dock att slippa åka till t ex 7-eleven.

Hade noll i utrymme sen innan annars kanske det fungerat i natt med prepaid, går inte att veta nåt, olika varenda gång det är nåt :)

Finns fler sätt, om dom inte vill att man ska kunna göra så, återstår nog bara att ha fasta/fastare gränser, kommer alltid gå att hitta nån tjänst som ser ut som köp troligen, om det så är att betala nån lokal pizzeria för 30 pizzor eller vad som helst...mot viss ersättning
 
Senast ändrad:

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Undrar hur mycket dom vill ha inbetalt för att kortet ska fungera igen... ca 55K utnyttjat och är maxat, noll utrymme, har iaf kommit tillbaka i appen för mig.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Undrar hur mycket dom vill ha inbetalt för att kortet ska fungera igen... ca 55K utnyttjat och är maxat, noll utrymme, har iaf kommit tillbaka i appen för mig.
Det undrar jag med. Jag har 31 k utnyttjat och 0 kvar att utnyttja. När man fråga kundtjänst kan dom inte svara på den frågan. :/ Så man får väl bara hålla på att testa antar jag.
 

rataxes_88

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 Juli 2018
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
14
Poäng
37
Klarna klarna alltså, har en avbetalning från juli månad från webhallen på 3 papp, har börjat betala av och så, nu när jag går in i appen så har det köpet ändrat butik från webhallen till ”E of sweden” ?! Och kundtjänst har som vanligt inget svar, detta köpet är gjor som att det ska läggas till på min kontoskuld, men hon i kundtjänst hävdar bestämt att köpet är gjort via klarna kortet, sedan ballar appen ur, jag startar om och alla mina konversationer med kundservice är borta?! Hata är ett starkt ord men Vetifan om inte set stämmer bäst med mina känslor just nu
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Helt sjukt hur dåligt detta har varit skött, skulle någon läsa igenom hela denna tråden så hade man nog aldrig fått för sig att använda produkten.
Helt makalöst faktiskt.
 

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Har ni missat att flera kort b la Paygoo helt ändrat sina regler? Finns värre utländska exempel där man kunde förvara ca 1 miljard på kortet, nu duger dom inte till något alls, om ens misstänks för att brutit mot nån regel, så konfiskeras det vad det verkar. Nyligen kunde man flytta hundratals miljoner till 150 länder varje vecka , nu drog dom in det och samarbetar till fullo med alla myndigheter i EU och tror även USA, möjligen om man vill ägna sig åt nån laglig aktivitet som man ändå vill ha på ett utländskt kort eller anonymt fast då kommer ev. Skatteverket och frågar sen istället nu då alla fått krav att styrka sin identitet mera som jag fattade det, bara läst på resande fot och har inget att oroa mig för förutom stöld då av uppgifter och i samband med det uppkomna skulder eller flytt av svarta pengar t ex.
Nån som kunnat använda senaste dagarna? Tema klarna bar ändå meningen.

Till ämnet Paygoo/klarna som förövrigt är helt raderat för mig men det ska gå att sätta in 2000/dag om förnyar, lämpligt för resor stod det, funkar ju inte överallt precis... redan innan. fattade ändå som att jag kunde få tillbaka min limit om var existerande kund men vad ska man med det till, ska inte gå att ta ut någonstans, i bankomat inte alls, är väl om nåt går att lura fortfarande då att man köper nåt.

Trodde det hade varit någon större gemensam närmast världsomfattande operation mot hur lätt det varit att flytta omkring mångmiljonbelopp dagligen och så ska bankerna här hålla på och fråga om 10-15k på andra kort. Tror det gick att ha obegränsat på visserligen inte helt anonymt kort (lär ha varit vanligt med falska id;n) men inte ett ord har jag hört i media eller så. Kan ju hoppas det bara varit fel på internet just för mig då..

Eller så var det en gammal nyhet som jag upptäckte idag..

”Dear customer! As already informed, limits and regulations has changed according to EU laws. There is a 2000kr account balance limit at all times, and ATM withdrawals of 900kr only allowed domestically during the lifetime of the card. The card will also not allow purchases in foreign currencies”
Best regards Paygoo.
 

Nypåforum18

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 September 2018
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Köpte paygokortet igår.. rena helvetet. Åkte runt till 5 pressbyrån innan jag kunde köpa ett. Plockat bort det överallt eller ska. Nya EU regler hade butikerna fått brev om i måndags. Har provat på 3 olika innan jag förstod att det inte gick mer än 2000 kr. Bra dock att det nekades så dom fick göra retur och då blev det antingen cash eller in på vanliga kortet.. men verkar helt kört med detta
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Fy fan vad dom drar åt snaran bankerna, tar bort kontanter och möjliggör folk att i princip göra ett skit med sina egna pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp