• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 339
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Vet någon om man fortfarande kan överföra via paypal med klarna kortet?

Det funkade inte för mig när jag testade förra veckan...däremot funkar det att sätta in på tex Skrill eller Neteller om du har det...sen ta ut därifrån till bankkontot. Tar en dag så är pengarna på ditt konto....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Är det bara ni som har kortet som får begränsat utrymme? Jag har inte kortet och vet inte vad jag har för utrymme men har aldrig fått något nej eller så, handlat enskild vara för 28 000 kr och har väl samtidigt sammanlagt som mest haft köp för kanske 40 000.

Men hur märka det om de plötsligt ändrar, man bara blir nekad?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Är det bara ni som har kortet som får begränsat utrymme? Jag har inte kortet och vet inte vad jag har för utrymme men har aldrig fått något nej eller så, handlat enskild vara för 28 000 kr och har väl samtidigt sammanlagt som mest haft köp för kanske 40 000.

Men hur märka det om de plötsligt ändrar, man bara blir nekad?
Ja, ett tu tre är det bara stopp
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Är det bara ni som har kortet som får begränsat utrymme? Jag har inte kortet och vet inte vad jag har för utrymme men har aldrig fått något nej eller så, handlat enskild vara för 28 000 kr och har väl samtidigt sammanlagt som mest haft köp för kanske 40 000.

Men hur märka det om de plötsligt ändrar, man bara blir nekad?
Verkar ej finnas nån logisk förklaring till deras krav något svajigt
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Ja, ett tu tre är det bara stopp

Bara på kortet eller Klarna överlag?

Jag handlar alltid med Klarna om alt finns. Betalar oftast med faktura 14 dagar, men har tagit på delbetalning/konto ibland. Som mest ett köp på 23 k på delbetalning 12 mån. Har I skrivande stund fem Klarnafakturor i mailen.

Skulle vara både jävligt oönskat och opraktiskt om det plötsligt nekades. Särskilt om det är utan förvarning och utan anledning :s
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Bara på kortet eller Klarna överlag?

Jag handlar alltid med Klarna om alt finns. Betalar oftast med faktura 14 dagar, men har tagit på delbetalning/konto ibland. Som mest ett köp på 23 k på delbetalning 12 mån. Har I skrivande stund fem Klarnafakturor i mailen.

Skulle vara både jävligt oönskat och opraktiskt om det plötsligt nekades. Särskilt om det är utan förvarning och utan anledning :s

Det går mot samma konto/pott vad jag vet,
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Blev beviljad klarnakortet med lägre underskott. Sänkte från 49.000 till 32.000 för ett tag sedan och mitt betyg gick från 35 till 38 på Creditsafe.
Fick välja betalningssätt via appen direkt efter beviljande, betala direkt, faktura 14 dagar eller klarna konto. Har det varit så för er andra?

Har ”stort” köputrymme tydligen. Men får bara upp testköp upptill 13.000. Kallar dem det stort? :D:eek::p
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
jag kan inte ens ansöka om det och har inga anmärkningar eller några svårigheter kan inte ens ansöka om 10 kr xD hahaha
 

trskiho

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juli 2019
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Jag får erbjudande om Klarnakortet men jag blir inte beviljad det när jag ansöker om det. Har en kredit nu på 20k på Klarna som jag betalar av. Konstigt att dem skickar mail med "nu kan du skaffa Klarnakortet" och när man ansöker så får man avslag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Jag får erbjudande om Klarnakortet men jag blir inte beviljad det när jag ansöker om det. Har en kredit nu på 20k på Klarna som jag betalar av. Konstigt att dem skickar mail med "nu kan du skaffa Klarnakortet" och när man ansöker så får man avslag.

Inte dem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp