• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Tror kundtjänsten är inhyrd när jag pratat med dem så känns det som dom inte jobbar där.. mest för att dom aldrig kunnat ge ett svar.

Är nog sämsta kundtjänsten jag någonsin varit i kontakt med.

Det är nog inte så ovanligt. Jag ringde Folksam en gång i ett försäkringsärende och fick höra att det inte fanns någon försäkring i Folksam som jag kunde ta del av (vilket det gjorde). Jag var förstås säker på min sak, men han i "Folksams kundtjänst" var lika säker på att jag inte hade var kund hos dem. Jag fick hjälp till slut genom att kontakta Folksam på annat sätt, och då var förklaringen till det inträffade att det naturligtvis inte var anställda på Folksam som bemannade deras kundtjänstnummer, utan det var 20-åringar i något callcenter som varvade försäkringsinformation med att sälja TV-abonnemang o.d.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Det är numera inte "lagligt" eftersom att alla som distribuerar försäkringar måste ha genomgått en utbildning som jag personligen tyckte var ganska omfattande.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Det är numera inte "lagligt" eftersom att alla som distribuerar försäkringar måste ha genomgått en utbildning som jag personligen tyckte var ganska omfattande.

Det låter bra. Synd bara att man måste tvinga fram sådant. Bolag som Folksam kan ju aldrig gå med vinst ändå, och borde därför inte vara överdrivet intresserade av att snåla...
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Det låter bra. Synd bara att man måste tvinga fram sådant. Bolag som Folksam kan ju aldrig gå med vinst ändå, och borde därför inte vara överdrivet intresserade av att snåla...
Nja, fast Folksam är ju ”kundägt” om de inte snålar så rinner pengarna iväg, premierna höjs, kunderna försvinner och Folksam kan stänga ner.. Så visst måste dom snåla till en viss grad :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Nja, fast Folksam är ju ”kundägt” om de inte snålar så rinner pengarna iväg, premierna höjs, kunderna försvinner och Folksam kan stänga ner.. Så visst måste dom snåla till en viss grad :)
Folksam blir ju hela lo-sfären av fackförbundens medlemmar kund i vare sig man vill eller inte, så dom har ju ett stort antal kunder som behöver gå ur facket för att slippa undan.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Nja, fast Folksam är ju ”kundägt” om de inte snålar så rinner pengarna iväg, premierna höjs, kunderna försvinner och Folksam kan stänga ner.. Så visst måste dom snåla till en viss grad :)

Så kan det väl vara, men det finns ju ändå inga ägare som skulle förlora ekonomiskt på ett sådant scenario, så det kan vara värt att ta risken. Jag tycker hursomhelst att det är dåligt att vissa företag tycker att man kan sätta vilken dumskalle som helst i kundtjänsten.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Gillar kortet skarpt, att ha en månadsfaktura gör att man får en bra översikt över hur mycket man spenderar och på vad.
Tycker det är synd att den inte kör hela månader istället för deras 30 dagars intervall.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Att däremot aldrig med säkerhet veta vilken ”kredit” man har, är puckat.

Gillar kortet skarpt, att ha en månadsfaktura gör att man får en bra översikt över hur mycket man spenderar och på vad.
Tycker det är synd att den inte kör hela månader istället för deras 30 dagars intervall.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp