Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Kluven i val av bank.

Jonmik

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej! Jag antar att jag gör detta bara för att skriva av mig, men jag har verkligen hamnat i skiten igen.

börjar väl med att rada upp mina lån.

NOBA - 200kkr - 4800kr - 23,40%
Ferratum - 50kkr - 2000kr -53.31%
Tryggkredit - 16kkr - 840kr - 30%
Cashbuddy - 39kkr - 1400kr - 30%
Loanstep - 22kkr - 1200kr - 35%
Northmill kredit - 49kkr - 1500kr - 23.40%
Northmill reduce - 72kkr - 1400kr - 14%
Fairlo - 20kkr - 700kr - 21%
Entercard (kreditkort) - 40kkr - 1600kr - 16%
Klarna - 19kkr - 2000kr - 20%

= 17.400kr i månaden, i bara lån. Utöver det har jag fasta kostnader på 11.500kr, då är det bränsle, hyra, el, etc. = 28.900kr. Utöver det fasta så är det ju mat givetvis, vilket brukar bli runt 3-4000kr = 32.900kr. Jag har en stadig inkomst på 26.500kr efter skatt, alltså 6400kr back, varje månad.

Jag var i kontakt med min bank, Swedbank i juni när jag hade en hel del förfrågningar, citka 34-36 st. De sa att om de minskar (gjort nu) så skulle man kunna lösa något. Jag har cirka 7 st ff kvar, uc på 21.5.
Jag pratade nyligen med Nordea om att byta bank, tjänstepension etc, rubbet. Emot att de erbjuder mig ett lån. Enl deras kalkyl de gjort utifrån mina uppgifter så verkade det lovande. Men jag är kluven.. ska jag testa på Swedbank igen, slippa hassel med att byta bank osv eller vad tycker ni?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 347
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
24 339
Mottagna reaktioner
11 750
Poäng
8 347
Så besvärligt är inte bankbyte..
Nordeas internetbank är väl lite sådär men swedbank har väl inte gjort så mycket åt sin senaste åren heller.

Jonmik

Medlem
Poäng: 7
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Nordeas internetbank är väl lite sådär men swedbank har väl inte gjort så mycket åt sin senaste åren heller.
Tänker mest på att ändra hos arbetsgivare, lägga in gamla konton (till hyran), autogiro etc.. nya bankkort. Men är väl jag som är bekväm kanske

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 347
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
24 339
Mottagna reaktioner
11 750
Poäng
8 347
Autogiro kan nordea flytta över.
Efakturor behöver anmälas om om det inte utvecklats sedan mitt senaste bankbyte.

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 156
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Nordeas internetbank har rätt nyligen gjorts om. Även att jag föredrar den äldre versionen så funkar deras nya relativt väl.
Om det är en av Sparbankerna (Swedbank) du varit i kontakt med tidigare så tycker jag nog du bör köra på det.
Annars är det ingen större skillnad mellan Swedbank eller Nordea som påverkar vilket bank som är bättre för missnöjd blir man alltid.

Brorsan

V.I.P
Poäng: 577
Meddelanden
901
Mottagna reaktioner
591
Poäng
577
Swedbank skapade väl sin nya inernetbank för närmare 10 år sedan men fortfarande är det många funktioner som inte är med och man får frågan om man vill lämna internetbanken för att gå till den gamla. Helt sjukt att dem på denna tid inte kunnat slutföra sitt projekt.

Merksh

Viktig medlem
Poäng: 102
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
28
Poäng
102
Förstår jag ditt inlägg rätt? Du mår dåligt över din skuldbörda och att du backar ca 6 500 tkr i månaden vilket potentiellt på sikt riskerar att rasera hela din ekonomi men oroar dig över att det kanske kommer krävas 30 mins arbete att byta bank.. dvs som du skriver att anmäla om autogiro samt byta utbetalningskonto för lönen. Ursäkta min mer ironiska framton men tänker att du fokuserar lite på fel saker. Vore jag du så skulle jag börja med Nordea som verkade mest lovande.. får du Nej där så provar du sedan Swedbank. Det viktiga måste ju vara att lösa situationen.. att byta bank är inget problem alls. (om du får nej hos Nordea och sedan har personligt möte med Swedbank kan du ändå säga att du även kollat med Nordea och de är eventuellt är intresserade av att ta över dig som helkund men att du helst stannar i Swedbank, vilket är en bra förklaring på att Nordea tagit upplysning).

Om du kan och har möjlighet.. försök vänta ut någon FF till samt gör vad du kan för att betala in på det blanco som registreras som krediter hos UC för att få ner din UC-risk. Risken minskar drastiskt närman amorterar på krediter.

Lycka till :) . Hoppas det löser sig bra för dig.

Tomtom72

Kunnig medlem
Poäng: 316
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
130
Poäng
316
Om du lyckas samla lånen igen. Så borde du ta tag i anledningen till att du dragit på dig nya krediter igen. Annars risk för att du skriver här igen om ett år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp