• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Konto som inte syns på deklarationen

Illmatic

Aktiv medlem
Poäng: 7
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag skulle behöva öppna ett konto för att sätta in lite pengar på som inte syns på deklarationen. Finns det någon sån lösning?

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Du får förtydliga vad du är ute efter. Är du rädd för skatt? Att kronofogdemyndigheten ska ta pengar? Bli av av med bidrag?

Illmatic

Aktiv medlem
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag har löneutmätning och ekonomiskt bistånd. Så både soc och KFM kollar både konton och deklarationen. Jag fick chansen att ställa upp på en intervju och skulle få en liten summa för det (stor summa när man inte har något) men de var tvungna att sätta in pengarna på ett konto i mitt namn.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
27 929
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Deklarationen har ingenting med vilka konton kfm ser.

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Meddelanden
1 121
Mottagna reaktioner
617
Poäng
637
Hm, svårt. Du kan inte förklara läget för dem (inte så kul kanske) och be att de sätter in på en kompis eller familjemedlems konto istället? Eller cash förstås, men det var väl inte aktuellt? Kan det kanske gå att de sätter in på ett kreditkort du sen kan konsumera med?

Känns som det gränsar till att ta emot svarta pengar här, men jag känner igen situationen så vill inte döma :)

Illmatic

Aktiv medlem
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hm, svårt. Du kan inte förklara läget för dem (inte så kul kanske) och be att de sätter in på en kompis eller familjemedlems konto istället? Eller cash förstås, men det var väl inte aktuellt? Kan det kanske gå att de sätter in på ett kreditkort du sen kan konsumera med?

Känns som det gränsar till att ta emot svarta pengar här, men jag känner igen situationen så vill inte döma :)
Jag förklarade för dem men det var tvunget att vara ett konto i mitt namn. Det rör sig om en engångssumma på 1000:-. Om soc ser det så drar de av det från min redan minimala ersättning så då känns det inte lönt att göra det.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Meddelanden
3 085
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Hur är det med Revolut?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
27 929
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men bankerna rapporterar väl till Skattemyndigheten och sen syns det på ens deklaration? Om jag öppnar ett konto och sätter in pengar där?
Nej, bara om det genererar ränta typ

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp