• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Kontokredit- vem ringer inte upp?

I

Inga samtal

Gäst
Poäng: 0
Som rubriken lyder? Vilka aktörer som har kontokredit ringer inte upp? Hatar telefonsamtal, får ångest att svara på nummer jag inte känner igen!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 377
Mottagna reaktioner
6 870
Poäng
4 477
Everyday+ har aldrig ringt till mig, inte ens när jag var efter med 2 månadsinbetalningar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 377
Mottagna reaktioner
6 870
Poäng
4 477
Jag är också gammal kund hos Ferratum men de ringde när det var ca 3 dagar efter förfallodatum.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Ursäkta att jag frågar. Jag vill inte döma någon på nåt sätt. Men frågan "vem ringer inte upp" ställde jag själv för ett halvår sen. Min anledning var att jag tog lån i min mans namn.
Om det är detta du tänker göra så gör det inte. ( anklagar ingen och du behöver inte svara) behöver du ett lån, tala med din sambo el familj istället.
Vi har ju bara mobiler Idag och det är ju bara du själv som kommer märka om det ringer.
Ber om ursäkt om ja hoppat på nån el skrivit nåt som sårat. Men det jag går igenom just nu är riktgt svårt och ledsamt och det är inte värt det!
 
R

regnig

Gäst
Poäng: 0
Hej jag har blivit sen med Ferratum kredit och ringde till svea men de sade att det var lugnt, de skickade inte ut något utan det tickade ränta och kom på fakturan istället.
Men så har jag fått flera sms från ferratum själva och nu vet jag inte om de själva skickar ut någon påminnelse i brevlådan.

Ska ringa imorgon till kundtjänst men om någon vet hur de gör (krediten alltså inte ett snabblån) så skulle det lugna magen lite redan ikväll. Det är värst att inte veta.

tack
 
R

regnig

Gäst
Poäng: 0
Hej nu har jag fått ett luddigt svar från Ferratum att de kan skicka ut påminnelse...

Vad betyder det? Någon som fått påminnelse på sin kredit?
De har smsat och mailat mig redan, verkar rätt jobbiga faktiskt. Har inte varit sen förut.
betalningen brukar ju ta några dagar att registrera

Någon som fått hem påminnelse från Ferratum krediten?
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
Hej nu har jag fått ett luddigt svar från Ferratum att de kan skicka ut påminnelse...

Vad betyder det? Någon som fått påminnelse på sin kredit?
De har smsat och mailat mig redan, verkar rätt jobbiga faktiskt. Har inte varit sen förut.
betalningen brukar ju ta några dagar att registrera

Någon som fått hem påminnelse från Ferratum krediten?
Jag har bara fått påminnelse från Svea på vanliga ferratumlånet.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 342
Mottagna reaktioner
380
Poäng
517
Betalar du inte 1 månad betalar du bara dubbelt nästa. Dom är jobbiga med samtal och sms men ingen fara om du missat 1 betalning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp