Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Kreditkort vid utmätning

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Kronofogden, 13 februari 2019.

1. Kronofogden

Kronofogden Kunnig medlem - Trofépoäng: 347

Mottagna gillanden:
    182
    Trofépoäng:
    347
    I dag fattades beslutet att släppa hela min miljonskuld till KFM. Det lär dröja ett par månader innan alla begärt verkställighet, men de första skulderna lär trilla in den här veckan.

Nu håller jag på att planera ekonomiskt och lägga pengar under madrassen för framtida behov. En undran uppstod då: Om jag betalar ner ett kreditkort som jag idag har maxat, till 0, vilka kreditkort låter mig då behålla kortet och använda det trots att jag kommer att åka på otaliga anmärkningar?

Kreditkorten jag har och av vilka jag skulle vilja behålla ett är Santander, Norwegian och Circle-K.

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Doris

Doris Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    41
    Mitt Norwegian rullar på trots en massa betalningsanmärkningar.

3. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 847

Mottagna gillanden:
    1 204
    Trofépoäng:
    847
    Mitt Collector-kort spärrades, trots att jag skött alla betalningar. Collector har en inkassoavdelning som skötte en del andra ärenden från andra långivare. Nu skulle jag inte använda det kortet ändå så för mej spelade det ingen roll, dock kunde väl Collector meddelat att kortet av spärrat, upptäckte det när jag försökte göra ett uttag på 100 kr för att jag var nyfiken på hur det fungerade.

4. Doris

Doris Aktiv medlem - Trofépoäng: 41

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    41
    Men lånebolagen får väl inte reda på om det kommer/finns betalningsanmärkningar om man sköter sina betalningar och om det nu inte finns någon koppling mellan bolagen. Förutom de som har kreditbevakning som till exempel Resurs och där avslutades mitt kort rätt snabbt.

5. Jaden

Jaden Aktiv medlem - Trofépoäng: 51

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    51
    Jaaa de måste ha kreditbevakning eller ha nån sorts koppling..Har råkat ut för allt det där. Notering hos UC och 2 kort hos Resurs rök direkt
    Strulade med mitt Eurocard, och allt annat blockerades hos SEB Kort

6. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 267

Mottagna gillanden:
    3 515
    Trofépoäng:
    2 267
    Ja, några kreditgivare (Resurs bland annat) kreditbevakar samtliga av sina kunder & så fort en anmärkning uppstår, så stryper dom kreditkorten.

Dela sidan