Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kreditlån vs vanligt lån typ Cashbuddy?

Hej, jag funderar på skillnaderna mellan kreditlån och vanliga privatlån som Cashbuddy erbjuder. Jag vet att kreditlån ofta har högre ränta och flexibel återbetalning, medan vanliga lån har fast avbetalningsplan.

Har någon här erfarenhet av att använda kreditlån? Vad tycker ni är bäst för mindre belopp? Jag vill undvika onödigt höga räntor och villkorsändringar. Vad tycker ni?

Kreditlån och vanliga lån är egentligen rätt lika – båda är sätt att låna pengar. Men det finns små skillnader. Cashbuddy erbjuder blancolån, vilket betyder att du får en klumpsumma med en fast avbetalningsplan. Du vet exakt vad du ska betala varje månad och när lånet är klart. Brixo däremot kör med kontokredit, där du har en viss kreditgräns och kan använda så lite eller så mycket av den som du vill, lite som ett kreditkort. Skillnaden här är att återbetalningarna på kreditlånet ofta kan vara mer flexibla. När det kommer till räntor, ja, de kan vara högre på kontonkrediten eftersom. Men det bästa är att kika på deras ränteexempel för att få en känsla av vad de erbjuder. För mindre belopp beror det på vad du är bekväm med – kontokrediten är antagligen lättare att få. Ingen av dem tar UC. Hoppas det hjälper!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp