• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditupplysning, hyresrätt - vilken typ? vad syns?

H

Hyresrätt

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Tänkte söka en hyresrätt och har väldigt många ködagar så det borde inte vara något problem. Ser dock att familjebostäder bland annat här i Göteborg tar en kreditupplysning. Min fråga är därför då jag har en rätt usel UC just nu(36% risk, inga anmärkningar, 650k inkomst över en miljon i blanco) Hur mycket ser dem? Vilka bolag bör jag undvika? Vilken upplysning tar dem?

Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hejpådej123

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
9 Augusti 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Fick en kopia av uc min nya hyresvärd tog. Det enda de kunde se var om jag hade några betalningsanmärkningar. Ingen årsinkomst eller skuldsaldo.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Min (privata) tog Bisnode.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
Jag hade runt 400 000:- hos kronofogden, 3-4 betalningsanmärkningar samt en UC-risk på över 30%
Vet inte hur det gick till men Familjebostäder släppte fram mig och detta var 2017. Jag har tyvärr inte kvar några UC från den tiden men jag har en från 2018kvar, och på den ser jag att Familjebostäder tog en UC då den förfrågan är listad där.
Så dom är inte stenhårda i sina bedömningar.

Lycka till
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
I min kommun (hyresvärden) tog dem sergel eller någon liknande upplysning som inte syns.
Det är nog olika. Bör nog höra med hyresvärden vilken typ av upplysning det blir
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
För mig togs ingen upplysning alls. Jag fick fylla i min inkomst när jag anmälde intresse och när jag fick ett erbjudande berättade jag att jag hade skuldsanering men de frågade bara om min inkomst stämde och sen fick jag skriva kontrakt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp