Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

kreditupplysnings företagens? märkliga bedömmingar

Hej!!

Jag undrar hur man bedömer olika kreditvärdigheten, alltså score skalan och frågesatte Ratsit och Bisnode eftersom jag på Uc kontroll har mycket hög kreditvärdighet och hos ratsit medel kreditvärdighet?? De skicka mallar på uppgifter jag redan vet inkomst, jobb, lön, flytt etc etc. Som för mig var totalt ointressant eftersom jag vet om riksanalyser och bedömning. Jag blev uppringd igår av bisnode där de kom framtill underskott av kaptial/?? jag frågesatte detta gentemot damen i telefonen, ja säger hon har du sålt aktier, Nej har du haft eget företag Nej, slutsats var att jag inte riktigt vet varför jag har mindre bra kredit värdigheten där??

Om du har mycket bra kreditscore hos UC lär ju inte de andra två behövas?

Jo men min analys begrundar sig inte på min Uc utan på hur det skiljer så åt..... Det jag vill komma fram till är att det är missvisande gentemot samhället och kan leda till avslag för person företag ..... som sagt jag är själv civilekonom så jag ogillar oseriösa kredit upplysnings företag som lever på fel uppgifter...

Då är jag med. Det är väl heller inget upplysningsföretag som har hela bilden klar för sig? Man kan ha utmärkt hos UC trots en massa SMS-lån eftersom de aldrig får reda på det...

sms lån syns på dold creditsafe finns olika steg med krediter upplysning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp