Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Kronofogde delgivningsman

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Lilja13, 20 april 2018.

1. Lilja13

Lilja13 Gäst

Hej, jag skriver här i lite lätt panik...!
    Kan delgivningsmän om de lämnat lapp i brevlådan fortsatt kontakta t.ex. föräldrar som är skrivna på en annan adress ? Fick en lapp i brevlådan i morse när jag stod i duschen och ringde direkt in för att lämna delgivning via telefon. Kan den som söker mig kontakta mina föräldrar om den inte får tag på mig ? Jag bor ensam i en hyresrätt.

2. gran

gran V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    78
    Trofépoäng:
    252
    Nej varför skulle dom söka dina föräldrar
    De söker dig på t.ex arbetsplatsen

3. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    704
    Trofépoäng:
    636
    Det måste självklart bli ett ABSOLUT NEJ på Din fråga, för jag tar för givet att Du är myndig eller hur?
    Självklart får inte ens Kronofogden gå till Dina föräldrar så länge Du är myndig, vill säga!

Släpptallt gillar detta.
  4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    När det är så självklart gissar jag att du har ett lagstöd också där det står?

5. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    704
    Trofépoäng:
    636
    Wow... är nu nästintill det ända jag får fram...men istället för att ifrågasätta ett för mig självklart konstaterande, så vänligen korrigera mitt påstående om jag skulle ha fel i något som likväl torde vara självklart...om personen är myndig, vill säga, vilket jag oxå åberopade !
    Det vore ju nästintill skandalöst om Ni skulle inneha rätten att gå till släktingar för delgivning...och blanda in utomstående som inget har med saken att göra... Ett absolut vedervärdigt förfarande isåfall...

6. Lasseman

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Något förbud för det finns inte vad jag vet, sen tror jag inte det ger så mycket.
    Att fråga grannar och på arbetsplats händer då och då, om grannen säger "Kimsan är hos sina föräldrar nu" så kommer man nog att åka dit om det är i närheten.

Helmer och Kimsan72 gillar detta.
  7. Lasseman

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Jag skulle inte oroa mig så mycket :)

8. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    349
    Trofépoäng:
    456
    Nu är jag kanske på fel tråd o surrar men jag måste få ställa en fråga...Jag fick mitt första brev från KFM idag ”skuld att betala” ca 156000kr :( det gällde en gammal avbet till ett inkassobolag PRA GROUP SVERIGE AB som jag släppt i slutet av Feb...men det var alltså inget som jag ska skriva under o skicka tillb till Kfm...Vad händer nu då? Va ska jag göra? :(

9. Högbelånad

Högbelånad Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Trofépoäng:
    46
    Jag som skattebetalare är i och för sig tacksam för att KFM använder sig av effektivaste sättet att delge någon. Något som KFM som myndighet är skyldig att göra (alltså att hushålla med de medel de tilldelas).

Sen att åka till någon närstående för att delge när det inte är troligen att den som ska delges ens är där låter ologiskt och onödigt.

10. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P

Mottagna gillanden:
    704
    Trofépoäng:
    636
    Med eller utan skulder, så är vi alla (eller de flesta av oss) skatte betalare, så utifrån det perspektivet, gör vi rätt för oss. Jag åberopar här enkom personens rätt till integritet... ”Bara” för att jag har skulder, så borde inte alla andra kunna få involveras i min problematik.

Lize gillar detta.

Dela sidan