Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Kronofogden- delgivning - inkasso

Diskussion i 'Inkasso' startad av Gnetaren, 5 september 2018.

1. Gnetaren

Gnetaren Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    103
    Trofépoäng:
    266
    När kronofogden jagade mig som bäst så höll jag mig faktiskt undan. Alla experter, alla råd säger och sa då att man måste skriva på, att man måste öppna dörren. Att det bara blir värre om man inte gör det. Men jag orkade helt enkelt inte. Jag lade all den (lilla) energi jag hade på att försöka hitta ett jobb och ha mat för dagen. Det var steg ett för mig. Jag öppnade inte dörren när de knackade på och jag skrev inte på några delgivningar och skickade tillbaka. Jag ringde dem då och då för att veta var i kedjan jag befann mig (hur lång tid jag hade på mig innan jag skulle bli hemlös) och hur hög skulden var. När till slut huslånen gick till inkasso, kontaktade jag inkassobolaget och fick dem att dra tillbaka lånen mot löfte att skaffa en mäklare omedelbart och sälja huset. Jag fick en vecka på mig att skaffa mäklare och en månad att sälja huset. Skulden hos kronofogden varierade väldigt eftersom inkassobolagen tog tillbaka sina skulder från kronofogden efter ett tag. Det var som om de bara skickade dit dem för att försäkra sig om att en betalningsanmärkning skulle registreras. De sålde också mina skulder mellan sig. (en skuld kunde börja hos Lindorff, göra några mellanstop hos andra och sluta hos Justitia). Jag gissar att det är en strategi för att de ska kunna få betalt för avgifter samtidigt som de ser till att kronofogdeskulden aldrig är så stor att jag skulle kunna få skuldsanering? Jag vet inte. Det skapade i alla fall ett oändligt merarbete för mig när jag skulle leta reda på skulderna för att betala dem. Jag fick nämligen inte påminnelser från alla.

I alla fall. Jag skrev som sagt aldrig på något papper till kronofogden. Då, när jag var som längst ner, kanske det skapade extra problem och avgifter för mig. Kronofogden(från olika kontor, Ingen samordning här inte(Jag vet det eftersom de lämnade lappar och jag ringde och frågade)) kom och hälsade på ungefär en gång per vecka. Eftersom nya skulder dök upp (och kanske gamla som hade dragits bort men som lämnades in på nytt?) Men jag måste ändå fråga mig om jag inte gjorde lite rätt ändå? Frågan dyker upp efter att ha läst Terrys tråd: https://www.lånforum.se/threads/ett-rej%C3%A4lt-tillbakasteg-allt-kommer-rasa-hj%C3%84lp.9036/

Eftersom alla mina räkningar gick till inkasso/kronofogden i slutet av ”fallet” så var det många. Jag hade absolut ingen koll alls. En räkning dök faktiskt upp från det blå efter 2 år. Den var på bara 4000 (från början 600) så det skulle kunna finnas räkningar ”där ute” som jag inte har någon vetskap om. Jag kanske bara tror jag är skuldfri idag.-Som sagt, efter att ha läst Terrys tråd: Thank you God att jag inte skrev på något!!!

2. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Alltså..jag får knappt luft... Har läst Ditt inlägg ett par gånger nu och hänger upp mig på det Du skriver om inkasso bolagens hantering av skulderna... Menar Du på fullaste allvar att Dom skickar in skulderna till KF, för att sedan dra dom tillbaks igen... ? Det känns verkligen som att dom "leker" med oss skuldsatta...
    Dina rader gör mig verkligen helt förtvivlad över företagens beteende gentemot oss... :(

3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Det stämmer bra. Mitt fall med Canoxa Capital var så.

Lånet på 4000 kr tas 2011.
    Lånet går till Kronofogden 2012.
    Jag betalar 2000 kr då och lånet återkallas.
    2018 det vill säga 6-7 år ifrån att lånet första gången hamnade hos KFM då kom den som skuldsaldo där.
    Sinnessjukt

Dela sidan