• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden på en söndag

Tjoho

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 April 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej ! Idag (söndag) kom kronofogden och ringde på hemma hos mig. Jag var inte hemma bara min rumskamrat. Dem sa att dem hade ett brev till mig som hon inte fick ta emot. Jag ringde då till min delgivningsman och frågade honom vad det gällde han sa att det inte var han och tyckte det var konstigt att personen som knackat på inte hade lämnat namn eller nummer. Är detta vanligt ? Vad ska jag göra. Det står att jag ej har några aktiva skulder hos kronofogden.
Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
Hej ! Idag (söndag) kom kronofogden och ringde på hemma hos mig. Jag var inte hemma bara min rumskamrat. Dem sa att dem hade ett brev till mig som hon inte fick ta emot. Jag ringde då till min delgivningsman och frågade honom vad det gällde han sa att det inte var han och tyckte det var konstigt att personen som knackat på inte hade lämnat namn eller nummer. Är detta vanligt ? Vad ska jag göra. Det står att jag ej har några aktiva skulder hos kronofogden.
Tacksam för svar!
Är där nån delgivning du inte skickat tillbaka? Isf kommer en delgivningsman hem..
 

Tjoho

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 April 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Är där nån delgivning du inte skickat tillbaka? Isf kommer en delgivningsman hem..
Kan vara men varje gång jag har fått ett sånt papper som jag ska skriva på och skicka in har han lämnat en lapp med sitt nummer på. Nu ingenting.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 855
Mottagna reaktioner
12 600
Poäng
9 787
Det händer att delgivarna jobbar helger också. Till en rumskamrat stämmer det nog att man inte kan lämna något, däremot till vuxen familjemedlem eller chef på arbetsplats om jag minns det där rätt, men då ska man ha sökt annat innan. Lämna uppgift om att man sökt bör göras, hen kanske glömde det.
Det lät lite udda att ha en egen delgivningsman dock.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 855
Mottagna reaktioner
12 600
Poäng
9 787
Enklast förutom att helt enkelt skicka in delgivningskvitton som skickas hem till en är att ringa in imorgon bitti och försöka lösa det per telefon.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Det är just denna situation som varit min största fasa att bli outad inför andra och KFM ska komma hem till mig/oss.
Man är så utlämnad och sårbar när man väl hamnat hos KFM.
 

Tjoho

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
14 April 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det händer att delgivarna jobbar helger också. Till en rumskamrat stämmer det nog att man inte kan lämna något, däremot till vuxen familjemedlem eller chef på arbetsplats om jag minns det där rätt, men då ska man ha sökt annat innan. Lämna uppgift om att man sökt bör göras, hen kanske glömde det.
Det lät lite udda att ha en egen delgivningsman dock.
Haha de e inte min egna delgivningsman. Bara han som jag har haft kontakt med.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Det är just denna situation som varit min största fasa att bli outad inför andra och KFM ska komma hem till mig/oss.
Man är så utlämnad och sårbar när man väl hamnat hos KFM.

De kommer inte hem med några delgivningar om man skriver på och skickar in de delgivningskvitton som man får med posten.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 855
Mottagna reaktioner
12 600
Poäng
9 787
Jag gissar att det är ännu tråkigare att bli uppsökt hemma, på jobbet eller att grannar fått fråga om x synts till, om man inte har skulder hos kfm, men det är också möjligt när någon delägd fastighet utmätts och även ickegäldenären ska delges olika beslut och förelägganden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Har ni några kort ni identifierar er som när ni knackar på? Jag hade inte ens öppnat åt polisen i Malmö än mindre er. Ja såvida ni inte identifierar er på något sätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp