• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden redovisning inkomst&utgifter

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Hej, fått brev nu från kfm om att skicka in inkomstuppgifter och utgifter, sista svarsdag 27e denna månad.
Innebär detta att jag kommer att få behålla hela maj lönen också?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Menar du lönen för maj eller lönen som betalas ut i maj?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Hej, fått brev nu från kfm om att skicka in inkomstuppgifter och utgifter, sista svarsdag 27e denna månad.
Innebär detta att jag kommer att få behålla hela maj lönen också?
Din arbetsgivare får samma brev. Denna månads utbetalning lär vara safe då lönerna körs i dagarna hos de flesta bolagen. Plocka ut lönen direkt då konto kan komma att kollas/dras från.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Din arbetsgivare får samma brev. Denna månads utbetalning lär vara safe då lönerna körs i dagarna hos de flesta bolagen. Plocka ut lönen direkt då konto kan komma att kollas/dras från.
Aa tänkte det med, dom kan väl inte börja dra av lönen förrens utredningen är färdig, alltså tills dom beslutat om hur mycket som ska dras av varje månad. Sålänge jag får denna lönen är jag nöjd. Jämkar till 11% nu men ska återgå till vanlig skattenivå from nästa månad
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Skickade ett Mail till lönekontoret och frågade istället, lönerna bör vara klara nu och köade för utbetalning så hoppas kunna få ett konkret och direkt svar från dom
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Hej, fått brev nu från kfm om att skicka in inkomstuppgifter och utgifter, sista svarsdag 27e denna månad.
Innebär detta att jag kommer att få behålla hela maj lönen också?
Hej hur lång tid tog de för dig från sista datum på skuld att betala hos kfm passerat tills du fick detta brev om inkomstuppgifter?
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Hej, fått brev nu från kfm om att skicka in inkomstuppgifter och utgifter, sista svarsdag 27e denna månad.
Innebär detta att jag kommer att få behålla hela maj lönen också?
Hej hur lång tid tog de för dig från sista datum på skuld att betala hos kfm passerat tills du fick detta brev om inkomstuppgifter?
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Hej hur lång tid tog de för dig från sista datum på skuld att betala hos kfm passerat tills du fick detta brev om inkomstuppgifter?
Började släppa allt i Augusti förra året, vissa skulder tog sig till kfm snabbt som fan och vissa har ännu inte ens kommit dit. Men började få skuld att betala brev i januari, svarade inte på något så till slut kom det en herre och lämnade en stor hög med delgivnings brev till mig personligen. Och först nu i veckan fick jag brevet om inkomstuppgifter & utgifter
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Skickade ett Mail till lönekontoret och frågade istället, lönerna bör vara klara nu och köade för utbetalning så hoppas kunna få ett konkret och direkt svar från dom
Lönekontoret har inte fått något från kfm än. Frågade om allt e lugnt för månadens lön nu och dom sa att allt är i princip klart men om de skulle bli något hör dom av sig till mig. Kan man vara lugn eller finns de nån risk att dom går in och plockar på lönen tro?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp