Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kundfinans, tog lån i annans namn

jag tog lån i mina föräldrars namn, gick till polisen och tog på mig allt.
skickade in polisanmälan till företagen som var drabbade av mig.

vi bestred alla ärenden hos kf. alla företag drog tillbaka utom kundfinans som nu bestrider vår bestridan mot min pappa som är oskyldig?????????????????????????????

varför slösar dom vår, statens och avidas tid samt statens pengar? fattar inte.
jag har ju gått till polisen och erkänt, vad är problemet med dom.

hur kan det ens bli ett tingsrättsärende när det finns en polisanmälan på detta som jag själv tagit på mig. vad ska pappa göra i tinget? åka dit och lämna anmälan till domaren eller vad pysslar dom med.

Men det är ju hur lugnt som
helst, bara skicka in polisanmälan till tingsrätten.

En fråga bara, vem får
betala lånen som du tog i din pappas namn?
Är det du?

Men det är ju hur lugnt som
helst, bara skicka in polisanmälan till tingsrätten.

En fråga bara, vem får
betala lånen som du tog i din pappas namn?
Är det du?

måste vi vänta på mer info från tingsrätten eller vad händer? fick bara ett brev hem där det stod att det ska avgöras i domstol.

jag har gjort bedrägerier förut, både mot föräldrarna och privatpersoner.
försöker göra rätt för mig att betala tillbaka alla privatpersoner. problemet är att jag är beroende och sätter mig i mer skit hela tiden. har typ gett upp livet då jag inte har något att förlora. inget att leva för ändå.

de flesta lån jag tagit i föräldrars namn har överförts på mig men vissa företag har bara skrivit av det, kanske försäkrade? har skulder på 1 miljon+ och är under 25 år så jag är rätt så jävla körd. ska bara försöka betala tillbaka alla privatpersoner som är cirka 100.000 sen får man väl hoppas på en skuldsanering eller flytta utanför europa och leva som en munk.

förra gången mot privatpersoner blev det samhällstjänst, nu blir det nog fängelse.
kommer inte hjälpa ett skit. jag måste läggas in på något hem men staten bryr sig inte om oss med problem så det är väl bara att sitta av tiden, blir väl 6 månader eller nåt.

invänta papprena från tingsrätten så får du och din pappa
kolla vad det står.
det var bra att du står för din misstag och anmälde dig
själv, det kanske dom tar hänsyn till.

pröjsa privatpersonerna och ansök skuldsanering
är en bra ide, du verkar ju smart och riktigt. kanske det är dax
att göra ett sista försök att lägga ner skiten.

vet att det svårt att lägga ner när man tänker
på alla sin skulder, men man gräver bara sig längre
ner i skiten, vinsten eller pengarna kommer aldrig.

måste vi vänta på mer info från tingsrätten eller vad händer? fick bara ett brev hem där det stod att det ska avgöras i domstol.

jag har gjort bedrägerier förut, både mot föräldrarna och privatpersoner.
försöker göra rätt för mig att betala tillbaka alla privatpersoner. problemet är att jag är beroende och sätter mig i mer skit hela tiden. har typ gett upp livet då jag inte har något att förlora. inget att leva för ändå.

de flesta lån jag tagit i föräldrars namn har överförts på mig men vissa företag har bara skrivit av det, kanske försäkrade? har skulder på 1 miljon+ och är under 25 år så jag är rätt så jävla körd. ska bara försöka betala tillbaka alla privatpersoner som är cirka 100.000 sen får man väl hoppas på en skuldsanering eller flytta utanför europa och leva som en munk.

förra gången mot privatpersoner blev det samhällstjänst, nu blir det nog fängelse.
kommer inte hjälpa ett skit. jag måste läggas in på något hem men staten bryr sig inte om oss med problem så det är väl bara att sitta av tiden, blir väl 6 månader eller nåt.

Det finns inga försäkringar mot sådant här. Att företagen inte "överför lånet till dig" torde bero på att företagen inser vilken loser du är och antar att du aldrig kommer att betala varför det inte finns någon anledning att ens skicka ett kravbrev till dig.

Det är möjligt att kundfinans anser att din pappa medverkat till att du haft möjlighet att ta lånet i sådan grad att din pappa kan anses vara ersättningsskyldig. Det får då bli upp till domstolen att komma fram till om så är fallet.

invänta papprena från tingsrätten så får du och din pappa
kolla vad det står.
det var bra att du står för din misstag och anmälde dig
själv, det kanske dom tar hänsyn till.

pröjsa privatpersonerna och ansök skuldsanering
är en bra ide, du verkar ju smart och riktigt. kanske det är dax
att göra ett sista försök att lägga ner skiten.

vet att det svårt att lägga ner när man tänker
på alla sin skulder, men man gräver bara sig längre
ner i skiten, vinsten eller pengarna kommer aldrig.

vi får göra så.
alltså, när jag tagit lån i mina föräldrars namn så blir det inte åtal mot mig då man inte behöver göra det om det är inom familjen utan det är bara när jag lurat stackars privatpersoner som jag blivit dömd. fick samhällstjänst senast och hade fängelse utdelats då istället skulle jag fått 3 månader.

denna gång blir det nog fängelse då det är tredje gången men det gör mig bara gott, det är ingen skillnad på hur jag lever här som att sitta i fängelse. enda skillnaden är väl att jag inte har någon dator men det blir jag bara glad över. annars är jag mer instängd här än vad jag kommer vara i fängelse. värsta är väl att jag inte kan jobba med mitt jobb under denna period men får väl ta lite ledigt för att sitta av tiden.
en erfarenhet rikare eller nåt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp