• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lägenhet med betalningsanmärkning

isis

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
25 April 2012
Meddelanden
196
Mottagna reaktioner
36
Poäng
147
Vet inte vad jag ska göra, lever i ett förhållande som inte är bra. Och jag vill separera.
Nu bor jag i en lägenhet med väldig hög hyra, ska börja plugga och även om jag kan få lite bostadsbidrag (har barn) så kommer jag inte att ha råd att bo i lgh själv.

Jag har haft en kraschad ekonomi och dragit på mig 3 betalningsanmärkningar, dock inget skuldsaldo då allt är betalat eller ligger på avbetalningsplaner.
Men ovanpå detta hade jag även skulder som räknades som bankskulder så jag har även 3 st misskötkredit. Har dock hört att missköt kredit inte syns på en UC som bostadsbolag tar? Men om inte så känns det som inget bostadsbolag godkänner med 6 st anmärkningar (även om bara 3 räknas som "vanliga" betalningsanmärkningar. Dessa är dessutom nya, uppstod för ca 6 månader sedan.

Vet inte hur sjutton jag ska kunna lämna min sambo och hitta ett nytt boende, bor dessutom i sthlm och har inte många år i bostadskön. Men hyra i andra hand funkar ju inte med anmärkningar heller (eller ekonomiskt heller i sthlms området)

Känns så sjukt jobbigt att behöva leva ihop bara för att jag inte har råd att vara själv :-( Funderar på om det går att byta lgh mot två små men bostadsbolaget tar väl upplysning då också (även om jag byter inom samma)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Olika bostadsbolag är olika hårda vad gäller anmärkningar. Maila runt och fråga (du kan ju skaffa en anonym gmailadress). När jag bodde hos Akelius togs ingen upplysning när jag bytte lägenhet inom området.

Du får kanske kika lite utanför Stockholmsområdet och sikta in dig på att pendla?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp